Internet: Ένας κόσμος συνδεδεμένος

Είναι απαραίτητη η ψηφιακή σας παρουσία στο ίντερνετ;

 Internet: Ένας κόσμος συνδεδεμένος

Το ίντερνετ δεν είναι κάτι καινούριο! Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τώρα ζούμε την τρίτη περίοδο της ψηφιακής μας ζωής. Στην πρώτη γνωρίσαμε τον άνθρωπο με τους υπολογιστές, στη δεύτερη συνδέσαμε τους υπολογιστές μεταξύ τους και τώρα συνδέουμε στο ίντερνετ όλα τα αντικείμενα που είναι γύρω μας!

Σήμερα είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τις τεχνολογικές εξελίξεις και αλλαγές που θα έρθουν τα επόμενα χρόνια στον κόσμο μας. Φαίνεται όμως ότι η εξέλιξη θα έχει ταχύτερους ρυθμούς συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια.

  1. Διαδικτυακές ευκαιρίες

Πριν ξεκινήσουμε ας εξετάσουμε τις παγκόσμιες ψηφιακές τάσεις. Ας δούμε:

- Πόσοι άνθρωποι χρησιμοποιούν το internet σε ολόκληρο τον κόσμο;

- Πώς δαπανούν το χρόνο τους σε αυτό;

- Πώς μια επιχείρηση μπορεί να επωφεληθεί από τη νέα πραγματικότητα;

Είναι γεγονός ότι από τη στιγμή που γεννήθηκε το ίντερνετ, ο κόσμος υιοθετεί με μεγάλο ενθουσιασμό οτιδήποτε ψηφιακό. Ας το δούμε με αριθμούς: Το 2000, χρησιμοποιούσαν το ίντερνετ περίπου 361 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο. Το 2014 ήταν περισσότεροι από 3 δισεκατομμύρια. Μιλάμε για αύξηση 763%! Σήμερα, σχεδόν ο μισός πληθυσμός της γης είναι συνδεδεμένος στο διαδίκτυο. Στην Ευρώπη, οι αριθμοί είναι ακόμα πιο εντυπωσιακοί… Πάνω από το 75% των Ευρωπαίων έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ. Είναι δε σε τέτοιο βαθμό συνδεδεμένοι που αντιστοιχεί πάνω από μία γραμμή ίντερνετ, στον καθένα!

Ανεξάρτητα από αν χρησιμοποιούν κινητό, laptop, ή tablet, οι Ευρωπαίοι χρήστες δαπανούν κατά μέσο όρο πάνω από 30 ώρες μηνιαίως στο ίντερνετ. Και τι κάνουν;

  • Πολλοί από τους χρήστες ψωνίζουν. Η αυξανόμενη ενεργή οικονομική δραστηριότητα των millennials (αυτοί που γεννήθηκαν ανάμεσα στο 1980 και στο 2000 και αποτελούν περίπου το 25% του συνολικού παγκόσμιου πληθυσμού, σύμφωνα με τη διεθνή αμερικανική βάση δεδομένων του Census Bureau) οδηγεί εν μέρει και τις εξελίξεις. Με βάση πρόσφατη έρευνα από την Accenture, οι millennials καταναλωτές ξοδεύουν περίπου 600 δισ. δολάρια τον χρόνο για αγορές, ενώ μέχρι το 2020 εκτιμάται ότι θα ξοδεύουν 1,4 τρις δολάρια, περίπου το 30% του λιανικών αγορών. Οι millennials είναι επίσης η πρώτη γενιά που ασχολείται τόσο με την τεχνολογία και τη χρησιμοποιεί.

  • Πολλοί παρακολουθούν online μαθήματα. Για πρώτη φορά στην ιστορία ένας έφηβος από την Καρδίτσα, μια νοικοκυρά από το Μπουένος Άιρες κι ένας επιχειρηματίας από τη Σανγκάη έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το ίδιο μάθημα με τους φοιτητές του Χάρβαρντ ή του ΜΙΤ. Είναι η μεγάλη εκπαιδευτική επανάσταση των διαδικτυακών μαθημάτων.

  • Για πρώτη φορά άνθρωποι κάθε ηλικίας και τάξης από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το ίδιο μάθημα με τους φοιτητές των μεγάλων αμερικανικών πανεπιστημίων. Όχι απλώς να δουν το βίντεο μιας διάλεξης, αλλά να μπουν για τα καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία, υποβάλλοντας εργασίες, συμμετέχοντας σε ομαδικές ασκήσεις αξιολόγησης και εξετάσεις, και συνομιλώντας με συμφοιτητές από όλο τον πλανήτη. Και όλα αυτά μέσω ίντερνετ.

  • Εκατομμύρια χρήστες παρακολουθούν καθημερινά βίντεο στα social media ή σε πλατφόρμες όπως το Netflix και το YouTube συμπεριλαμβανομένων ταινιών και κινουμένων σχεδίων, αποκτώντας πρόσβαση σε πύλες που παρέχουν πληθώρα επιλογών ψυχαγωγίας κατ' απαίτηση. Ο μέσος χρόνος τηλεθέασης μέσω κινητών συσκευών αυξήθηκε κατά 200 και πλέον ώρες ετησίως σε σχέση με το 2012, αυξάνοντας τον συνολικό χρόνο παρακολούθησης τηλεόρασης και βίντεο κατά 1,5 ώρα την εβδομάδα. (πηγή TV & Media Report του Ericsson Consumer Lab, η οποία αντιπροσωπεύει τις απόψεις 1,1 δισεκατομμυρίων καταναλωτών).

  • Στις μέρες μας όλο και περισσότεροι ενημερώνονται και επικοινωνούν μέσω των social media και των online περιοδικών και εφημερίδων. O τρόπος με τον οποίο ενημερωνόμαστε αλλάζει διαρκώς, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του 5ου ετήσιου Digital News Report του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που διενεργήθηκε σε 26 χώρες και σε δείγμα 50.000 ατόμων. Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα, η απήχηση των τηλεοπτικών ειδήσεων αρχίζει να μειώνεται, ιδιαίτερα στις νεαρές ηλικιακές ομάδες, ενώ σε κρίση φαίνεται να βρίσκονται τόσο ο έντυπος Τύπος όσο και τα υπόλοιπα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης σε αρκετές από τις χώρες που μελετώνται. Αντιθέτως, όλο και περισσότεροι ενημερώνονται από το Διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Παρατηρούμε, λοιπόν, πως οι άνθρωποι αφιερώνουν ώρες στο ίντερνετ για να έρχονται σε επαφή με άλλους ανθρώπους και να μοιράζονται ειδήσεις, εικόνες και πληροφορίες. Σχεδόν το ένα τρίτο του χρόνου που δαπανά κάποιος στο ίντερνετ είναι σε social media. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το ίντερνετ αποτελούν μεγάλη ευκαιρία για κάθε επιχείρηση που θα λάβει υπ’ όψιν της ότι όσο περνάει ο χρόνος, ο κόσμος θα χρησιμοποιεί το ίντερνετ με ακόμα περισσότερους τρόπους που μπορούν να ωφελήσουν τις επιχειρήσεις. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό να γινόμαστε μάρτυρες του πως το διαδίκτυο έχει αλλάξει την καθημερινότητά μας μέσα σε λίγα χρόνια.

- Σε κάθε γειτονιά, σε κάθε χώρα, σε όλο τον κόσμο, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν καθημερινά ψηφιακά μέσα. Αυτή την ευκαιρία μπορεί να την αξιοποιήσει κάθε επιχείρηση.

- Η διαδικτυακή παρουσία σας επιτρέπει να προσεγγίζετε νέους πελάτες ή/και να χτίζετε καλύτερες σχέσεις με τους υφιστάμενους πελάτες.

- Μπορείτε να πουλάτε στην τοπική ή την παγκόσμια αγορά (ή και στις δύο) και να χρησιμοποιείτε εξελιγμένα στοιχεία Analytics για να μαθαίνετε τι είναι αυτό που οι πελάτες σας πραγματικά θέλουν και χρειάζονται.

Η δική σας ευκαιρία στο ίντερνετ

Διαδικτυακές ευκαιρίες

Σήμερα είναι πιο εύκολο, πιο οικονομικό και πιο επωφελές από ποτέ, για μια επιχείρηση να μπει στο internet. H πληθώρα των ψηφιακών ευκαιριών δεν πρέπει να σας τρομάζει. Ποιες είναι όμως οι αρχές της ψηφιακής παρουσίας; Τι σημαίνουν αυτές οι αρχές για τη δική σας επιχείρηση; Και πώς μορείτε εσείς, μια μικρή επιχείρηση να τις αξιοποιήσετε;

Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα μικρό φροντιστήριο, το οποίο βρίσκει πελάτες μέσω γνωστών και διαφημιστικών εντύπων που διανέμετε. Έως τώρα, δεν είχατε καθόλου παρουσία στο ίντερνετ, ή η παρουσία σας ήταν υποτυπώδης.  Τώρα, όμως, θέλετε να πάτε την επιχείρησή σας στο επόμενο επίπεδο. Θέλετε να τοποθετηθείτε σωστά στο διαδίκτυο και να επωφεληθείτε από τις προσφερόμενες ευκαιρίες.  Έχτε όμως ακόμα αμφιβολίες…. Πως αυτό θα σας βοηθήσει;

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα για μια επιχείρηση που βρίσκεται σωστά τοποθετημένη στο ίντερνετ είναι ότι οι χρήστες μπορούν να τη βρουν όταν κάνουν αναζήτηση. Οι χρήστες δηλαδή ψάχνουν μια επιχείρηση σαν τη δική σας, και εσείς, αν έχετε κάνει τις σωστές κινήσεις, εμφανίζεστε μπροστά τους.

Ας υποθέσουμε, λοιπόν, ότι κάποιος χρήστης πραγματοποιεί αναζήτηση για "φροντιστήριο Αγγλικών" στην περιοχή σας και εμφανίζεστε στα αποτελέσματα. Πώς ακριβώς μπορεί αυτό να σας ωφελήσει;
Οι τρόποι είναι πραγματικά άπειροι. Όταν ένας πελάτης επιλέξει να κάνει κλικ και να επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας,

  • Μπορεί να μάθει πολλά πράγματα για εσάς.

  • Μπορεί να παρακολουθήσει ένα βίντεο που ανεβάσατε, με δραστηριότητες του φροντιστηρίου σας.

  • Μπορεί να διαβάσει σχόλια από ευχαριστημένους σπουδαστές ή τους γονείς τους.

  • Μπορεί να δει τιμές, να εντοπίσει στο χάρτη το πού ακριβώς βρίσκεστε και πώς μπορεί να έρθει σε σας.

  • Μπορεί να συμπληρώσει τη φόρμα επικοινωνίας για να κάνει μια ερώτηση ή για να ζητήσει μια προσφορά.

  • Μπορεί να επιλέξει να συνδεθεί μαζί σας στα social media για ακόμα περισσότερες φωτογραφίες από τις εκδηλώσεις σας, για εκπαιδευτικά ή διασκεδαστικά βίντεο και άλλες πληροφορίες.

Ακόμη κι αν δεν έχετε ΟΛΕΣ αυτές τις δυνατότητες στην ιστοσελίδα σας, αυτά τα παραδείγματα σας δίνουν μια εικόνα του “πως” μπορεί να επωφεληθεί μια επιχείρηση όταν βρίσκεται στο ίντερνετ.

Και δεν τελειώσαμε ακόμη… 

Η παρουσία στο ίντερνετ δεν δείχνει μόνο στους υποψήφιους πελάτες σας ποιοι είστε. Λειτουργεί και αντίστροφα. Δηλαδή δίνει και σε εσάς πολύτιμες πληροφορίες για το ποιοι είναι υποψήφιοι πελάτες σας, τι θέλουν και πώς να τους το προσφέρετε. Έτσι μπορείτε να εμφανίζετε στοχευμένες διαφημίσεις σε χρήστες, ακριβώς τη στιγμή που αναζητούν μια επιχείρηση σαν τη δική σας. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας διαφημίσεις αναζήτησης, μπορείτε να εμφανίσετε τις διαφημίσεις σας σε όσους αναζητούν αυτό που προσφέρετε.  Ή μπορείτε να επιλέξετε οι διαφημίσεις σας να εμφανίζονται μόνο σε όσους βρίσκονται στην περιοχή σας. Επίσης υπάρχουν τα εργαλεία Analytics και Pixel για να δείτε αν οι χρήστες έκαναν κλικ στη διαφήμισή σας, επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα σας και τι ακριβώς έκαναν σε αυτή. Μήπως συμπλήρωσαν μια φόρμα επικοινωνίας; Ή παρακολούθησαν ένα βίντεο;

Όλα αυτά είναι σίγουρα συναρπαστικά! Αλλά πώς θα ξεκινήσετε;

Σήμερα, είναι εύκολο να αποκτήσετε την τεχνολογία και τα εργαλεία που χρειάζεστε. Μάλιστα, πολλά από αυτά και δωρεάν. H μεγαλύτερη πρόκληση όμως για μια επιχείρηση δεν είναι μόνο η εξοικείωση με τα εργαλεία, αλλά η δημιουργία ενός αποτελεσματικού πλάνου προώθησης των υπηρεσιών της μέσω ίντερνετ. 
Ας δούμε μια σύντομη λίστα με τα βασικά πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη σας.

  • Το πρώτο είναι το “πού” θα εμφανίζεστε. Στην αναζήτηση ή στα social media; Σε κινητό ή σε desktop; Υπάρχουν πολλές επιλογές. Το σημαντικό είναι να δείτε από πού θέλετε να ξεκινήσετε και πού θέλετε να φτάσετε… Στη συνέχεια, έχουμε την Τεχνολογία και το Περιεχόμενο. Πρέπει να αποφασίσετε αν θα διαχειρίζεστε μόνοι σας το τεχνικό και το δημιουργικό κομμάτι της ιστοσελίδας σας, αφιερώνοντας περισσότερο χρόνο, ή αν θα ζητήσετε βοήθεια από ειδικούς, ξοδεύοντας ίσως περισσότερα χρήματα. 
  • Τέλος, θα πρέπει να λάβετε υπόψη το Κόστος και τον Χρόνο. Θα πρέπει να ορίσετε έναν ρεαλιστικό προϋπολογισμό και ένα υλοποιήσιμο χρονοδιάγραμμα με σαφή ορόσημα και να δεσμευτείτε πλήρως και για τα δύο.

Κάθε μέρα, χιλιάδες επιχειρήσεις αξιοποιούν το ίντερνετ προς όφελός τους. Η ευκαιρία να προσεγγίσετε πελάτες που βρίσκονται κοντά σας, αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα είναι πολύ μεγάλη για να την αγνοήσετε.
Έφτασε λοιπόν η ώρα να κάνετε το μεγάλο βήμα και να βάλετε την επιχείρησή σας στο ίντερνετ! Δεν ξέρετε πως; Ρωτήστε μας!

Πηγή: Google Learn Digital (εκτός αν αναφέρεται άλλη πηγή)