Συμβουλές Digital Marketing για σχολές

Σε μια εποχή που η online διαφήμιση βρίσκεται στο peak της, ο σχεδιασμός μιας στρατηγικής digital marketing αποτελεί αναγκαιότητα για κάθε επαγγελματία που θέλει να προωθήσει την επιχείρησή του με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο.

Αυτό, προφανώς, ισχύει και για τον τομέα της εκπαίδευσης και όλα τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα μπορούν να ωφεληθούν στο πλαίσιο του digital marketing, επιλέγοντας τρόπους αποτελεσματικής προβολής στο διαδίκτυο.

Social Media

Χρησιμοποίησε τα social κανάλια για να παρουσιάσεις το σχολείο ή το κολλέγιό σου, το σχολικό ήθος και τη φιλοσοφία σου.

Δημιούργησε μια αξιόπιστη εικόνα σου στο Facebook, το Twitter, το Instagram, όπου γενικά συχνάζουν οι εν δυνάμει πελάτες σου, αλλά και οι υφιστάμενοι.

Μέσω των social media μπορείς να ενημερώνεις γονείς και σπουδαστές για εκδηλώσεις, εξωσχολικές δραστηριότητες και διακρίσεις του σχολείου σου. Μπορείς, επίσης, να απαντάς σε ερωτήσεις του κοινού σε σχέση με το εκπαιδευτήριό σου, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στις απαντήσεις των followers σου.

Και μην ξεχνάς τη συμβολή τους στην αύξηση του traffic της ιστοσελίδας σου και στη βελτίωση της κατάταξής της στις μηχανές αναζήτησης.

Website

Πολλοί λόγοι επιτάσσουν τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας που θα προβάλλει την εικόνα και την κουλτούρα του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου σου.

Οι εν δυνάμει πελάτες ενός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου βρίσκονται στο διαδικτυακό κόσμο και ψάχνουν την πληροφορία που θα τους κεντρίσει το ενδιαφέρον.

Ποια είναι, όμως, τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα καλό website στον τομέα της εκπαίδευσης;

Να θυμάσαι ότι απευθύνεσαι στους γονείς, αλλά και σε μαθητές/φοιτητές. Άρα, το περιεχόμενό σου πρέπει να έλκει το ενδιαφέρον και των δύο αυτών κατηγοριών χρηστών.

Άλλα πράγματα θέλουν να μάθουν οι γονείς, άλλα στοιχεία είναι σημαντικά για τους μαθητές. Βεβαιώσου, λοιπόν, ότι παρέχεις το κατάλληλο περιεχόμενο για όλους.

Ένα καλό website στον τομέα της εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι σαφώς ενημερωτικό, αλλά και φιλόξενο, ελκυστικό στο χρήστη, με εύκολη πλοήγηση και προσωπικό ύφος που θα αποπνέει μια αίσθηση ατομικότητας και θα φωτογραφίζει την ιδιαιτερότητα και το στίγμα ενός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου.

Θα πρέπει να προβάλλονται με ξεκάθαρο τρόπο η φιλοσοφία, η κουλτούρα και οι αξίες του σχολείου, οι προτεραιότητες, η αποστολή και το όραμά του.

Χρήσιμο θα ήταν, επίσης, να ενσωματώσεις στην ιστοσελίδα σου σελίδα συχνών ερωτήσεων (FAQs), όπου με απόλυτα προσωπικό ύφος μπορεί να απαντώνται εύλογοι προβληματισμοί και απορίες γονέων και μαθητών.

Τέλος, καλό θα ήταν να υπάρχει η δυνατότητα online υποβολής αίτησης εγγραφής, ενώ μην αμελήσεις τη βελτιστοποίηση του website σου για κινητές συσκευές (mobile friendly).

Μιλώντας για βελτιστοποίηση, ας επισημάνουμε τη θεμελιώδη σημασία του SEO!

Search Engine Optimization

Όσο κατάλληλο και αν είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, χωρίς SEO δεν θα φτάσεις στο στόχο σου! Μόνον αν βελτιστοποιήσεις το website σου με βάση τις αρχές του SEO, αυτό θα αποκτήσει μια καλή κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Με περιεχόμενο, λοιπόν, ελκυστικό στις μηχανές αναζήτησης και συμμορφωμένο με τις βέλτιστες πρακτικές τους, το ιδιωτικό εκπαιδευτήριό σου θα εμφανίζεται σε εκείνους που αναζητούν αυτό που παρέχεις, στο στοχευμένο δηλαδή κοινό που θέλεις να προσεγγίσεις!

Local SEO

Εκτός από την αναγκαιότητα της εφαρμογής μιας SEO στρατηγικής, μην αμελήσεις και το Local SEO, ειδικά, στην περίπτωση της εκπαίδευσης.

Μέσω του Local SEO, μπορείς να προσελκύσεις περισσότερους τοπικούς πελάτες, πελάτες δηλαδή που ψάχνουν, για αυτό που παρέχεις, κοντά στην περιοχή της έδρας σου.

Αναμφισβήτητα, ο παράγων “απόσταση από το σπίτι” διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου. Οι γονείς, για παράδειγμα, αναζητούν για τα παιδιά τους παιδικό σταθμό ή φροντιστήριο ξένων γλωσσών κοντά στον τόπο κατοικίας τους.

Αν θέλεις, λοιπόν, να σε βρουν όλοι οι εν δυνάμει πελάτες που βρίσκονται κοντά στην περιοχή που εδρεύει το ιδιωτικό σχολείο σου, χρειάζεσαι Local SEO, για να ενισχύσεις την παρουσία σου στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Blog

Στο πλαίσιο μίας digital marketing στρατηγικής για την ενίσχυση της online προβολής σου, εξαιρετικά χρήσιμο θα ήταν να ενσωματώσεις ένα blog στο website σου.

Το blogging, άλλωστε, είναι ουσιαστικά περιεχόμενο και «το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς», όπως λένε! Οι μηχανές αναζήτησης έλκονται από το κατάλληλο, πρωτότυπο, πλούσιο και βελτιστοποιημένο περιεχόμενο.

Γράψε για τις εκδηλώσεις και τα τρέχοντα νέα του σχολείου σου, μίλησε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό!

Φρόντισε να ανανεώνεις, συχνά, τα άρθρα του blog σου, προσθέτοντας έτσι φρέσκο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σου. Αυτό θα το διαβάζουν οι μηχανές αναζήτησης και θα βελτιώνουν την κατάταξή σου, ενώ εσύ -παράλληλα- θα προσφέρεις χρήσιμες πληροφορίες στους επισκέπτες σου.

Να θυμάσαι πως το blogging ενισχύει σίγουρα τη σχέση με τους υφιστάμενους πελάτες σου, ενώ μπορεί να βοηθήσει να σε ανακαλύψουν δυνητικοί πελάτες, καθώς θα ενισχύεις την online παρουσία σου και θα προβάλλεις τη μοναδικότητα του εκπαιδευτηρίου σου.

E-mail Marketing

Μην ξεχάσεις τους πιο παλιούς και παραδοσιακούς τρόπους digital marketing που έχεις στη διάθεσή σου, το e-mail.

Εύκολο, γρήγορο και οικονομικό, μπορεί να αποβεί πολύ αποτελεσματικό. Προϋποθέτει, βέβαια, την ύπαρξη μιας λίστας με τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των ατόμων στα οποία είναι σκόπιμο να απευθυνθείς.

Τα e-mails σου πρέπει να έχουν προσωπικό ύφος και, φυσικά, να είναι mobile-friendly.

Με το e-mail marketing μπορείς να αναβαθμίσεις την εικόνα του εκπαιδευτηρίου σου στους υπάρχοντες πελάτες, αλλά και να προσεγγίσεις στοχευμένο κοινό, γονείς/φοιτητές, στέλνοντας e-mails σε εκείνους που θα έβρισκαν ενδιαφέρουσα την ηλεκτρονική αλληλογραφία σου.

Μην ξεχνάς να διαφοροποιείς το περιεχόμενο των e-mails σου, με βάση τον παραλήπτη (γονείς/σπουδαστές/τρέχοντες και εν δυνάμει πελάτες).

Πληρωμένες διαφημίσεις (Pay Per Click)

Ένας πολύ καλός τρόπος που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα ιδιωτικό σχολείο για να προσεγγίσει, αποτελεσματικά, δυνητικούς πελάτες είναι, σίγουρα, η διαφήμιση Pay Per Click.

Το μεγάλο πλεονέκτημα εδώ -μεταξύ άλλων- είναι ότι μπορείς να εκτελέσεις τη διαφημιστική καμπάνια ακριβώς όταν τη χρειάζεσαι.

Έτσι, λίγο πριν από την έναρξη ενός σχολικού έτους, μπορείς να προβάλεις το εκπαιδευτήριό σου σε επιλεγμένο κοινό, αφού η διαφήμιση PPC είναι μία αυστηρά στοχευμένη προβολή, ακριβώς τη στιγμή που εκδηλώνεται ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες σου.

Συνοψίζοντας…

Είσαι ιδιοκτήτης ενός σύγχρονου ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου, στο οποίο έχεις επενδύσει οικονομικά και συναισθηματικά, με γνώμονα την αγάπη σου για την παιδεία και την εκπαιδευτική διαδικασία;

Μην το σκέφτεσαι άλλο! Οργάνωσε, τώρα, τη digital marketing στρατηγική σου, για να σε βρουν οι μαθητές που θα στελεχώσουν το σχολείο που έφτιαξες!