Content Marketing

Το Content Marketing σε 3 απλά βήματα!

To Content Marketing (marketing με βάση το περιεχόμενο) συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον το τελευταίο διάστημα, αλλά τι ακριβώς είναι; Είναι μία τεχνική Marketing που αφορά στη δημιουργία και διανομή πολύτιμου και σχετικού περιεχομένου με συνέπεια, στοχεύοντας στην προσέλκυση και «απόκτηση» ενός προσεκτικά προκαθορισμένου κοινού. Στόχος μας είναι να πετύχουμε προσοδοφόρες κινήσεις από τους υποψήφιους πελάτες μας, μετατρέποντάς τους σε leads και στη συνέχεια σε πελάτες μας. Αυτού του είδους το Marketing, εστιάζει στις αξίες των πελατών, φροντίζοντας να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Έτσι, η δημιουργία τέτοιου περιεχομένου αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Inbound Marketing στρατηγικής* κάθε εταιρείας, αφού επικεντρώνεται στην επίλυση του προβλήματος του υποψήφιου πελάτη μέσα από τις κατάλληλες ενέργειες, αποφεύγοντας την «στεγνή» πώληση των προϊόντων/υπηρεσιών της

Γιατί είναι σημαντικό το Content Marketing;

Μέσω του Content Marketing μπορούμε να επιτύχουμε την αύξηση του ποσοστού αναγνωσιμότητας μιας μάρκας, την απόκτηση νέων πελατών και leads*, αλλά και την αφοσίωση των ήδη υπαρχόντων πελατών μιας εταιρείας. Επίσης, προσφέρουμε χρήσιμο περιεχόμενο και δημιουργούμε την αίσθηση ότι η εταιρεία μας ανήκει στους leaders, στον τομέα της. Αντίθετα, αν παράγετε περιεχόμενο που δεν είναι ιδιαίτερα σχετικό με τα θέματα που οι πελάτες σας αναζητούν, δεν θα καταφέρετε ποτέ να δημιουργήσετε μια σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σας και φυσικά δεν θα αποκτήσετε νέα leads.

Τι να τους κάνετε τόνους περιεχομένου αν δεν «τραβάει» την προσοχή κανενός, ώστε να ασχοληθεί μαζί του; Εδώ τίθεται και το επόμενο ερώτημα:

Πώς μπορείτε να κερδίσετε την προσοχή των μηχανών αναζήτησης, αλλά και να προσελκύσετε επισκέπτες που πραγματικά ενδιαφέρονται για το περιεχόμενό σας;

Η απάντηση είναι απλή: δημιουργώντας μοναδικό περιεχόμενο που αξίζει να το προσέξουν!

Τα 3 στάδια του content marketing

1. Μάθετε τα πάντα γύρω από το κοινό σας:

Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, απευθύνεστε σε ένα συγκεκριμένο κοινό και καλό θα ήταν να ξοδέψετε λίγο χρόνο ώστε να το μάθετε καλύτερα. Πρώτα αναγνωρίστε τα θέματα που ενδιαφέρουν το «κοινό-πρότυπό» σας (buyer personas) και έπειτα δημιουργήστε μοναδικό περιεχόμενο, στοχευμένο στις ανάγκες του. Το περιεχόμενο αυτό θα πρέπει να λύνει ένα πρόβλημα που έχει το κοινό σας, εκπαιδεύοντάς το κατάλληλα, ώστε στο τέλος να μπορεί να διαμορφώσει μια τεκμηριωμένη άποψη σε σχέση με αυτό που ψάχνει. Ένας τρόπος για να καθορίσετε τα buyer persona σας είναι να ξεκινήσετε προσδιορίζοντας τους υπάρχοντες πελάτες σας. Δημιουργήστε ένα «κοινό-πρότυπο» για κάθε κατηγορία βάσει: ονόματος, θέση/ρόλου στην επιχείρηση, τομέα δραστηριοποίησης της επιχείρησης, δημογραφικών στοιχείων κλπ. και προσπαθήσετε να γράψετε μια μικρή περιγραφή για κάθε ένα προφίλ. Αυτό θα σας επιτρέψει να δώσετε απαντήσεις σε ερωτήματα όπως:

  • «Ποια είναι η μεγαλύτερη ανάγκη τους;»
  • «Τι περιεχόμενο ενδιαφέρει το κοινό μου;»
  • «Τι προβλήματα προσπαθεί να λύσει;»

Το να γνωρίζετε τα buyer persona σας είναι το βασικότερο στάδιο του Content Marketing γιατί αυτή η γνώση θα σας καθοδηγήσει και στην δημιουργία κατάλληλου περιεχομένου. Ενός περιεχόμενου που δεν βασίζεται σε αυτό που ειδικεύεται η εταιρεία σας αλλά σε αυτό που ενδιαφέρει το κοινό σας.

Βρείτε νέες ιδέες για Περιεχόμενο

Όσο πιο πολύ πειραματίζεστε με το περιεχόμενο, άλλο τόσο θα αποκτάτε νέες ιδέες και κρίση, ώστε να βρείτε περιεχόμενο που θα είναι αρκετά ελκυστικό και θα κάνει τους επισκέπτες σας να το κοινοποιήσουν. Έτσι, θα παραμείνουν ενεργοί στην ιστοσελίδα σας. Το εργαλείο BuzzSumo σας δίνει λεπτομερή στατιστική αναφορά για το τι συμβαίνει στα κυριότερα social media σχετικά με οποιοδήποτε θέμα. Μπορείτε να βρείτε κρυμμένα διαμάντια περιεχομένoυ και να εκμεταλλευτείτε τις τελευταίες τάσεις.

Τη συγκεκριμένη στιγμή στο BuzzSumo οι δυο πιο δημοφιλείς αναζητήσεις αφορούσαν tips για περιεχόμενο σε blog και αναζητήσεις εικόνων στην Google. Μήπως να γράψετε ένα άρθρο για κάποιο από αυτά και τα στείλετε στο κοινό σας;

Επιλέξτε τα σωστά keywords

Με τα εργαλεία αναζήτησης λέξεων κλειδιών (Google Trends, Google Analytics, Google Suggest κ.α.) μπορείτε να βρείτε τα keywords που έχουν τη μεγαλύτερη αναζήτηση στο Internet. Μην αφήνετε τίποτα στην τύχη. Τα keywords θα καθορίσουν την επισκεψιμότητα και τη βιωσιμότητα της ιστοσελίδα σας, αλλά θα σας δώσουν και ιδέες για τη δημιουργία του περιεχομένου σας. Φροντίστε να γράφετε και για το κοινό σας, αλλά και για τις μηχανές αναζήτησης.

2. Αξιολογήστε το ήδη υπάρχον περιεχόμενό σας

Πριν αρχίσετε να δημιουργείτε νέο περιεχόμενο, κάντε πρώτα ένα έλεγχο στο ήδη υπάρχον περιεχόμενο που έχετε στη διάθεσή σας. Αυτοί οι έλεγχοι θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε πόσο καλά έχετε  «δομήσει» τα θέματα που αφορούν το «κοινό-πρότυπό» σας, αλλά και να αναγνωρίσετε τυχών ελλείψεις που θα σας εμπνεύσουν ώστε να δημιουργήσετε νέο περιεχόμενο. Κρατήστε αρχείο με όλο το περιεχόμενο που έχετε δημοσιεύσει τον τελευταίο χρόνο και  μελετήστε τα επαναλαμβανόμενα  μοτίβα/θέματα. Κατηγοριοποιείστε τα θέματα ανάλογα με:  το buyer persona, το είδος περιεχομένου, πελάτες και leads και ημερομηνία που το δημιουργήσατε.  Μετά τον έλεγχο, μπορείτε να συμπληρώσετε τυχόν κενά με νέο περιεχόμενο.

Ύστερα, αναλύστε τα αποτελέσματα και δημιουργήστε μια λίστα με στόχους και ενέργειες για την επόμενη χρονιά, δίνοντας προτεραιότητα στο είδος περιεχομένου που είχε την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.  Παράλληλα, παρακολουθείτε ανελλιπώς το τι συμβαίνει στον τομέα που δραστηριοποιείστε σε επίπεδο τάσεων και επικαιρότητας, για να τα μεταφέρετε στο κοινό σας.

Επίσης, μη διστάσετε να εξελίξετε ή να διορθώσετε παλαιότερο περιεχόμενό σας ώστε να του δώσετε μια επιπλέον ευκαιρία, αυτή τη φορά πιο στοχευμένα.

3. Κατάλληλη Προβολή Περιεχομένου

Βεβαιωθείτε ότι προβάλλετε την εταιρεία σας μέσω του περιεχομένου σας στο σωστό μέρος – εκεί που βρίσκεται το «κοινό-πρότυπο» σας - την κατάλληλη στιγμή.  Άλλωστε, το μυστικό για να αποκτήσετε ακόμα περισσότερους πελάτες είναι να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους! Οι αναγνώστες σας θα πρέπει να πειστούν ότι συνδέονται (engage) με μια αξιόπιστη πηγή γνώσης και ενημέρωσης, η οποία τους «μαγνητίζει» με το ενδιαφέρον περιεχόμενό της και τους κάνει να θέλουν να το μοιραστούν με τον κύκλο τους στα social media.

Συνοψίζοντας

Η επιτυχία μιας content marketing στρατηγικής βασίζεται στον καθορισμό των buyer personas, την οργάνωση, τη δημιουργία  και τη σωστή διανομή περιεχομένου που καλύπτει άμεσα τις ανάγκες τους. 

Να θυμάστε ότι το περιεχόμενό σας είναι το μόνο «εργαλείο» που έχετε στη διάθεσή σας, ώστε να προσελκύσετε το «κοινό-πρότυπό» σας προς το website σας, αυξάνοντας έτσι την επισκεψιμότητά του και τον αριθμό των leads.

Πρώτη δημοσίευση  Panos Kontopoulos

-------------

*Στο marketing, lead ονομάζουμε έναν καταναλωτή ο οποίος έχει αρχίσει να ενδιαφέρεται ή να ερευνά σχετικά με προϊόντα ή υπηρεσίες μιας επιχείρησης. Τα leads μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πολλούς σκοπούς, όπως η οικοδόμηση λίστας καταλόγου, newsletter ή για απευθείας πωλήσεις.

* Με τον όρο Inbound Μάρκετινγκ χαρακτηρίζουμε τους τρόπους προβολής μιας εταιρείας μέσω blogs, videos, infographics, eBooks, newsletters, whitepapers, SEO, social media marketing και άλλες μορφές Content Marketing. Το Inbound Marketing αφορά δηλαδή τους τρόπους που χρησιμοποιεί μία εταιρεία για να κερδίσει την προσοχή των καταναλωτών.