Γιατί αποτυγχάνουν τόσοι πολλοί στα κοινωνικά δίκτυα;

Γιατί αποτυγχάνουν τόσοι πολλοί στα κοινωνικά δίκτυα;

7 Λάθη που πρέπει ν' αποφύγεις

Τα κοινωνικά μέσα είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τη σύνδεση με τους ανθρώπους, την ανταλλαγή ιδεών και την οικοδόμηση του brand σας προσωπικού ή εταιρικού. Αλλά δεν τα καταφέρνουν όλοι τόσο καλά στα κοινωνικά δίκτυα. Στην πραγματικότητα, πολλοί αποτυγχάνουν να επιτύχουν τους στόχους τους και καταλήγουν απλά να σπαταλούν χρόνο και χρήμα.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σήμερα είναι το μεγαλύτερο εργαλείο για κάθε δημιουργό ή επιχείρηση για να πλησιάσει το ιδανικό κοινό ή τους πελάτες του. Η κυριαρχία τους μπορεί να βοηθήσει τον καθένα να οικοδομήσει μια επιτυχημένη ψηφιακή παρουσία σε προσωπικό επίπεδο ή για την επιχείρηση του.
Υπάρχουν 7 λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι αποτυγχάνουν στα κοινωνικά μέσα. Μήπως κάνεις και εσύ κάποιο από αυτά;


Λάθος #1: Επιλέγεις τη λάθος πλατφόρμα
Μπορείς απλά να επιλέξεις οποιαδήποτε πλατφόρμα κοινωνικών μέσων και να ξεκινήσεις τη δημιουργία και ανάρτηση περιεχομένου. Η κάθε πλατφόρμα όμως λειτουργεί διαφορετικά και προτιμά μια συγκεκριμένη μορφή περιεχομένου.

Εκτός από αυτό, πρέπει να αναρωτηθείς “Είναι το ιδανικό κοινό μου ενεργό σε αυτή την πλατφόρμα?
Για παράδειγμα - Αν σου αρέσει να μεταφέρεις το μήνυμά σου μέσω κειμένων, θα πρέπει να πας στο LinkedIn ή στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter). Οι δημοσιεύσεις που βασίζονται σε κείμενο λειτουργούν καλύτερα σε αυτές τις πλατφόρμες. Επέλεξε αυτές τις πλατφόρμες εάν το ιδανικό κοινό σου είναι ενεργό εκεί.
Αν προτιμάς να δημιουργείς βίντεο, πήγαινε στο TikTok, στο YouTube και το Instagram επειδή αυτές οι πλατφόρμες είναι περισσότερο για βίντεο.

Λάθος #2: Δεν έχεις συγκεκριμένο σκοπό
Μπορεί να ακούγεται κλισέ, αλλά είναι ζωτικής σημασίας να έχεις ένα σκοπό. Εάν δεν έχεις κάποιο σκοπό για τη δημιουργία του περιεχομένου σου στα κοινωνικά δίκτυα, δεν θα μπορέσεις να συνεχίσεις για πολύ.
Εάν αρχίσεις να δημιουργείς περιεχόμενο στα κοινωνικά μέσα μόνο για χρήματα και followers, θα απογοητευτείς σύντομα, επειδή δεν θα πάρεις αποτελέσματα που θέλεις μέσα σε μια νύκτα. Χρειάζεται κάποιος χρόνος για να δεις μετρήσιμα αποτελέσματα.

Απόλαυσε τη διαδικασία της δημιουργίας περιεχομένου και απέφευγε τα λάθη με οποιοδήποτε κόστος.

Λάθος #3: Δεν είσαι κοινωνικός
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι μονόλογος, είναι μια αμφίδρομη συζήτηση. Εάν εστιάζεις μόνο στη δημιουργία περιεχομένου και δεν αλληλοεπιδράς με το κοινό σου δεν θα καταφέρεις να οικοδομήσεις μια κοινότητα.
Αγνοώντας σχόλια, μηνύματα και αναφορές μετατρέπεις το προφίλ σου σε μια πόλη-φάντασμα. Η συνεργασία με το κοινό σου δημιουργεί σχέσεις, εμπιστοσύνη και μια κοινότητα γύρω από το προσωπικό ή το εμπορικό σήμα σου.

Γι αυτό, ασχολήσου με τους ανθρώπους που σε ακολουθούν με προσοχή, για να σε προσέξουν και εκείνοι.

Λάθος #4: Δεν έχεις στρατηγική
Δημοσιεύοντας χωρίς στρατηγική είναι σαν να παίζεις σκάκι χωρίς να γνωρίζεις τους κανόνες. Ενώ μια σαφώς καθορισμένη στρατηγική ευθυγραμμίζει τις ενέργειές με τους στόχους σου.

Αποφάσισε τι είδους περιεχόμενο θέλεις να δημιουργήσεις, πώς θέλεις να το δημιουργήσεις και πότε να το δημοσιεύσεις. Να ορίσεις δηλαδή σαφείς στόχους και σχεδιάσεις τις κινήσεις σου.

Λάθος #5: Αγνοείς τα στατιστικά
Κρατώντας τα μάτια σου στα στατιστικά είναι ζωτικής σημασίας για να επιτύχεις σε οποιαδήποτε πλατφόρμα κοινωνικών δικτύων.
Αν κοιτάξεις τις πληροφορίες που σου δίνουν τα στατιστικά, θα βρεις τι είδους περιεχόμενο αποδίδει καλά και τι όχι.
Όταν αγνοείς τα στατιστικά στοιχεία, είναι σαν να οδηγείς με τα μάτια σας κλειστά (που δεν είναι τόσο …σκόπιμο).

Να ελέγχεις τακτικά τις μετρήσεις απόδοσης για να παίρνεις καλύτερες αποφάσεις και να τροποποιείς ανάλογα τη στρατηγική σου.

Λάθος #6: Δεν προσαρμόζεται στις αλλαγές
Τα κοινωνικά δίκτυα αλλάζουν συνεχώς και νέα πράγματα ξεπροβάλλουν κάθε δεύτερη μέρα. Θα μείνεις πίσω αν δεν προσαρμοστείς σύμφωνα με τις νέες αλλαγές/τάσεις.
Αγκάλιασε τις νέες δυνατότητες και τις νέες τάσεις και προσάρμοσε τη στρατηγική σου ανάλογα.
Είναι σαν να μην αναβαθμίζεις το κινητό σου από μια παλαιότερη έκδοση σε μια νέα έκδοση – αν δεν το κάνεις, χάνεις τις τελευταίες εφαρμογές.

Για παράδειγμα - Εάν μια πλατφόρμα δίνει μεγαλύτερη προβολή στο περιεχόμενο με βίντεο, ενσωμάτωσε αυτό το περιεχόμενο στην στρατηγική σου.

Λάθος #7: Προσπαθώντας να είσαι πολύ …έξυπνος
Εάν νομίζεις ότι η αντιγραφή περιεχομένου κάποιου άλλου θα σε βοηθήσει να οικοδομήσεις το εμπορικό σήμα σου στα κοινωνικά μέσα, κάνεις λάθος.
Οι άνθρωποι σε ακολουθούν επειδή θέλουν να γνωρίζουν τη δική σου άποψη, την ιστορία σου και τι μπορείς να κάνεις γι’ αυτούς. Δημιούργησε περιεχόμενο από την εμπειρία και τις γνώσεις σου.
Η προσπάθεια να εξαπατήσεις τους ανθρώπους δεν θα λειτουργήσει. Δείξε τι μπορείς να φέρεις στο τραπέζι μέσω του περιεχομένου σου και αν χρησιμοποιήσεις ξένα κείμενα ή εικόνες μη ξεχάσεις ν' αναφέρεις την πηγή σου..

Προτάσεις - Τι να κάνεις
1. Επέλεξε την πλατφόρμα που θα δραστηριοποιηθείς με σωστά.
2. Να έχεις καθορισμένο σκοπό
3. Συνεργάσου με άλλους
4. Κατέστρωσε μια στρατηγική για την ανάπτυξη σου
5. Να ελέγχεις πάντα τα αναλυτικά στοιχεία
6. Να προσαρμόζεσαι στις αλλαγές και τις τάσεις


Πηγή: Πρώτη δημοσίευση Rahman Ashiq – Μετάφραση και προσαρμογή στα Ελληνικά Μαρία Ζάππα-Κασαπίδη


Για πληρωμές IRIS