Πώς βρίσκω Influencers

Πώς βρίσκω Influencers

Ποια είναι τα οφέλη μιας συνεργασίας με Influencers;

Οι λέξεις influencer και instagrammer έχουν περίοπτη θέση τα τελευταία χρόνια λόγω της αυξανόμενης απήχησης του μέσου κοινωνικής δικτύωσης Instagram σε σχέση με τα υπόλοιπα social media που αξιοποιούν οι επιχειρήσεις.

Με την αυξημένη δημοφιλία των πάσης φύσεως influencers, έχουν φτάσει στο σημείο να εξασκούν την συγκεκριμένη δραστηριότητα επαγγελματικά. Σίγουρα θα αναρωτιέσαι όμως: «Πώς βρίσκω Influencers»;

Αρχικά να αναφερθεί ότι η συνεργασία με έναν influencer μπορεί να προσδώσει αμέτρητα οφέλη στην επιχείρηση ή τις επιχειρήσεις σου.

Πιο συγκεκριμένα, η συνεργασία με αναγνωρισμένους influencers του χώρου ειδίκευσής σου μπορεί να απογειώσει τη δημοτικότητα του brand σου.

Το τελευταίο δύναται να οδηγήσει σε εκτόξευση των πωλήσεων του προϊόντος ή των υπηρεσιών που προσφέρεις. Σε συνδυασμό πάντα με τη σωστή διαχείριση των social media σου.

Αρχικά πρέπει να καθοριστεί τι ακριβώς είναι οι influencers, όπως και το λεγόμενο Influencer Marketing.

Οι influencers είναι μεμονωμένα άτομα ή και ομάδες ατόμων πίσω από λογαριασμούς Instagram που θεωρούνται αυθεντίες σε ένα συγκεκριμένο είδος.

Το τελευταίο αποτυπώνεται στην μεγάλη απήχηση που έχουν στο κοινό, καθώς τους ακολουθούν πολλοί χρήστες του Instagram, έχουν δηλαδή πολλούς followers.

Ο όρος Influencer Marketing είναι μια μορφή του Social Media Marketing.

Αναφέρεται στο σύνολο των διαδικασιών που πρέπει να ακολουθήσεις για να διαμορφώσεις επαγγελματική συνεργασία με έναν ή περισσότερους influencers και να εκθέσεις το brand σου στο πολυπληθές κοινό τους.

Ο βασικός σου στόχος πρέπει να είναι:

Η προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών σου σε όσο μεγαλύτερο κοινό που είναι σχετικό με το είδος που υπηρετείς και να τους πείσεις για την ποιότητα που προσφέρεις.

Διαφορετικοί Τύποι Influencers



Οι social media influencers χωρίζονται ανάλογα με το κοινό που τους ακολουθεί στις παρακάτω κατηγορίες:

  • Mega-Influencers: Με ακολούθους που ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο
  • Macro-Influencers: Με αριθμό ακολούθων που κυμαίνεται μεταξύ 500.000-1.000.000
  • Mid-tier Influencers: Με αριθμό ακολούθων μεταξύ 50.000-500.000
  • Micro-Influencers: Με αριθμό ακολούθων μεταξύ 10.000-50.000
  • Nano-influencers: Ο συνολικός αριθμός ακολούθων είναι κάτω του 10.000

Πώς βρίσκω Influencers; – Τρόποι

Οι αποτελεσματικότεροι τρόποι να βρεις τους κατάλληλους influencers και που απαντούν στην ερώτηση «Πώς βρίσκω Influencers;» είναι οι εξής:

1) Αναζήτησε με Hashtags

Μέσα από τη σελίδα σου στο Instagram άρχισε να ακολουθείς όλα τα trends και τα hashtags του θεματικού σου χώρου.

Μέσω των διάφορων αυτών hashtags θα είσαι σε θέση να παρατηρήσεις ποιοι influencers έχουν έντονη επιρροή στο κοινό τους στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα.

Έχοντας θέσει τους στόχους σου και ακολουθώντας μια σειρά από κριτήρια που θα αναφερθούν παρακάτω:

Μπορείς να προσεγγίσεις τους influencers που κέντρισαν το ενδιαφέρον σου μέσω της επιλογής του προσωπικού μηνύματος που σου διαθέτουν όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

2) Δες τις tagged φωτογραφίες των ανταγωνιστών σου

Όπως κάθε επιχείρηση που θέλει να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά, πρέπει να εμπλουτίσεις την “εταιρική κατασκοπεία” στο ρεπερτόριο σου.

Με τον όρο εταιρική κατασκοπεία εννοούμε τη διαδικασία παρακολούθησης των κινήσεων των ανταγωνιστών σου στο Instagram.
Και ιδιαίτερα αυτών που ήδη ακολουθούν την πεπατημένη του Influencer Marketing.

Παρατηρώντας το περιεχόμενο των ανταγωνιστών σου που ασχολούνται με αυτού του είδους μάρκετινγκ, μπορείς να δεις διάφορους λογαριασμούς που είναι tagged στο post.

Αυτοί οι λογαριασμοί πολύ πιθανόν να αφορούν κάποιον influencer του χώρου. Αν τον προσεγγίσεις, υπάρχει ισχυρή πιθανότητα να δεχτεί να συνεργαστείτε.

Η μόνη περίπτωση που δεν αξίζει να τον προσεγγίσεις είναι να έχει κάποια αποκλειστική συμφωνία με συγκεκριμένο brand.

3) Χρησιμοποίησε το YouTube

Το YouTube είναι ένας από τους πρωταρχικούς χώρους που μπορείς να αρχίσεις την αναζήτηση των ιδανικών Instagram influencers για το brand σου.

Πολλοί influencers του Instagram είναι παράλληλα και Youtubers, δηλαδή διαθέτουν και κάποιο κανάλι εκεί.

Οι περισσότεροι που έχουν αυτό το διττό ρόλο ασχολούνται με θέματα που συνήθως άπτονται ενός συγκεκριμένου hobby.

Με την κατάλληλη αναζήτηση μέσω λέξεων-κλειδιών, θα βρεις τους πρωταγωνιστές του χώρου που σε ενδιαφέρει και θα τους προσεγγίσεις μέσω προσωπικού μηνύματος στο Instagram.

4) Αξιοποίησε ένα database ή ένα εργαλείο

Η χρησιμοποίηση των διαφόρων βάσεων δεδομένων ή εργαλείων που κυκλοφορούν στην αγορά και μπορούν να σου αποκαλύψουν τους κορυφαίους influencers για κάθε είδος.

Μέσω των εργαλείων αυτών μπορείς να αποκτήσεις πρόσβαση σε στοιχεία.

Όπως το website, η σελίδα στο Instagram και το e-mail αυτών των influencers, ώστε να επικοινωνήσεις άμεσα μαζί τους αν το θελήσεις.

5) Δημιούργησε ένα Google Alert

Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά δημιουργείς μια ειδοποίηση σε περίπτωση που κάποιο post ή hashtag στον τομέα σου εμφανιστεί στο διαδίκτυο.

Επιπλέον, είσαι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμος σε οτιδήποτε καινούργιο προκύψει σε αυτή την αγορά και ειδικότερα αν εμφανιστεί ένας καινούργιος influencer.

Πώς να κάνεις την πρόταση συνεργασίας σε Influencer;

Σίγουρα μετά από την ερώτηση «Πώς να βρω Influencers;», θα σου έχουν προκύψει ένα σωρό άλλες ερωτήσεις του τύπου:
«Ζητούνται οι influencers και στην Ελλάδα;»
«Πόσοι είναι οι influencers στην Ελλάδα;»
«Πως πληρώνονται οι influencers;»
Ουσιαστικά, οι απαντήσεις που αναζητάς απαντώνται με το να μάθεις πώς μπορείς να κάνεις μια άκρως επαγγελματική πρόταση στον influencer που έχεις επιλέξει.

Τα βασικότερα χαρακτηριστικά μιας επιτυχημένης πρότασης συνεργασίας σε έναν influencer είναι τα εξής:

1. Χρησιμοποίησε την κοινή αγάπη που έχετε για το θεματικό σας περιεχόμενο: Ουσιαστικά, κάνε τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από το προσωπείο του influencer να ενθουσιαστεί και να γίνει και ίδιος ακόλουθος σου.
Αυτό το επιτυγχάνεις με το να επιλέξεις έναν influencer που κινείστε στο ίδιο θεματικό χώρο και να δημιουργείς συνεχές και ποιοτικό περιεχόμενο.

2. Σαν δημιουργός ποιοτικού περιεχομένου, εξήγησε ότι πάντα δουλεύεις με τους καλύτερους του χώρου: Με μια κίνηση εξύψωσε και τον δυνητικό σου συνεργάτη, αλλά και την δουλειά που έχεις κάνει μέχρι τώρα.
Μια τέτοια κίνηση θα σε συνδέσει με τον άνθρωπο που έχεις απέναντί σου περαιτέρω συναισθηματικά.

Τι να προσέξεις στην εύρεση Influencer

Ένα από τα σημαντικότερα βήματα για να εξασφαλίσεις μια προσοδοφόρα πορεία στο Influencer Marketing:
Είναι να βρεις τους influencers που θα σε βοηθήσουν πραγματικά να αποκτήσει μεγαλύτερη απήχηση το brand σου.
Τα σημαντικότερα στοιχεία που πρέπει να προσέξεις είναι τα παρακάτω:

Να είσαι ευκρινής στους στόχους που θέτεις: Με βάση τον σκοπό που έχεις, θα βρεις και τους κατάλληλους τρόπους να συνεργαστείς με έναν influencer. Οι συνηθέστεροι στόχοι που μπορεί να έχεις στην πορεία όσον αφορά το Instagram έχουν να κάνουν με την γνωστοποίηση του brand σου και την αύξηση των ακολούθων σου.

Να επιλέξεις τον κατάλληλο συνεργάτη–Influencer: Ο ιδανικός influencer χαρακτηρίζεται από τα παρακάτω στοιχεία:

  • Κοινό που ενδιαφέρεται για τις υπηρεσίες σου: Εκτός από τα προφανή κοινά ενδιαφέροντα με τον influencer-συνεργάτη, μπορείτε να συγκρίνετε το κοινό του με το target audience σας μέσω των στατιστικών του Instagram.
  • Η ποιότητα του κοινού που τον ακολουθεί: Πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη σημασία σε περιπτώσεις όπου παρατηρούνται ανισορροπίες μεταξύ αριθμού ακολούθων και ποιότητας περιεχομένου.
  • Η απήχηση που έχουν τα posts τους: Πέρα από τον αριθμό των followers που δύναται να έχει ο επίδοξος συνεργάτης σου-influencer, πρέπει να διαπιστώσεις και τη απήχηση έχει το περιεχόμενο που ποστάρει (likes, comments, shares).
  • Σε περίπτωση που έχει μικρό engagement, ίσως να μην είναι η ενδεδειγμένη επιλογή.
  • Να έχει παραπλήσιες αξίες με τις δικές σου: Μια επαγγελματική συνεργασία πάνω από όλα προϋποθέτει οι δύο δυνητικοί συνεργάτες να έχουν κοινό τρόπο σκέψης και να χαρακτηρίζονται από τις ίδιες αξίες.
  • Μια μεγάλη διαφορά στις αξίες σου με τον νέο πιθανό συνεργάτη μάλλον σου προμηνύει να μην συνάψεις οποιαδήποτε συμφωνία μαζί του.
  • Να είναι αυθεντικός: Αυθεντικός με την έννοια ότι συμμερίζεται το πάθος σου για το αντικείμενο που ασχολείστε και ότι δεν το βλέπει μόνο ως μέσο προσέλκυσης πολλών κεφαλαίων.

Πηγή: Koalla.gr