Τι είναι τα Infographics και που χρησιμεύουν

Τι είναι τα Infographics και που χρησιμεύουν

Τα infographics έχουν γνωρίσει μεγάλη έκρηξη σε δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια σε πολλούς κλάδους.

Από το digital marketing και τα σχολεία, μέχρι στον ιατρικό και ασφαλιστικό τομέα, τα infographics χρησιμοποιούνται παντού για την επικοινωνία σύνθετων πληροφοριών με οπτικά ελκυστικό τρόπο.

Σε αυτό το άρθρο θέλουμε να δώσουμε απάντηση στις εξής ερωτήσεις:

• Τι είναι τα infographics
• Που χρησιμεύουν και γιατί να τα χρησιμοποιήσεις
• Πώς μπορείς να δημιουργήσεις ένα infographic
• Ποιοι τύποι infographic υπάρχουν
• Best practices για να κάνεις πιο ελκυστικά τα infographics σου

Θα βρεις επίσης δωρεάν, αλλά και και επί πληρωμή εργαλεία για να δημιουργήσεις τα infographics που θες, εύκολα και γρήγορα.

Τι είναι τα Infographics

Εξ ορισμού, ένα infographic είναι μια οπτική αναπαράσταση κάθε είδους πληροφορίας ή δεδομένων. Είτε πρόκειται για μια μελέτη πάνω στα trends της αγοράς, είτε για έναν οδηγό βήμα προς βήμα για το πώς μπορείς να υλοποιήσεις μια στρατηγική marketing, ένα infographic μπορεί να σε βοηθήσει να παρουσιάσεις αυτές τις πληροφορίες με τη μορφή ενός ελκυστικού infographic.

Ας δούμε ένα παράδειγμα infographic σχετικά με τα image guidelines του Facebook.

Παρατήρησε πώς η χρήση φωτεινών χρωμάτων, εικονογραφημένων χαρακτήρων και έντονων κειμένων τραβάει αμέσως την προσοχή και δίνει μια πολύ αναλυτική εικόνα για τα μεγέθη των εικόνων που είναι κατάλληλα για χρήση σε μια Facebook page.

Μη ξεχνάμε εξάλλου ότι ο στόχος ενός infographic δεν είναι μόνο να ενημερώσει, αλλά και να κάνει την εμπειρία προβολής διασκεδαστική και ελκυστική για το κοινό.
Όλα εξαρτώνεται από το συνδυασμό των χρωμάτων και των διαφορετικών γραφικών, όπως εικονίδια, εικόνες, εικονογραφήσεις και γραμματοσειρές, ώστε να εξηγήσεις ένα θέμα με κατανοητό και ευχάριστό τρόπο.

Το παραπάνω γράφημα δείχνει επίσης τις διαστάσεις χρησιμοπιοιώντας ακτινωτές διακεκομμένες γραμμές που οδηγούν μετά σε ποιο αναλυτικά guidelines. Έτσι, ακόμη και αν δεν διαβάσεις τις λεπτομέρειες κάτω από τα Image Guidelines, θα εξακολουθείς να έχεις μια γενική εικόνα για το ποιες είναι οι κατάλληλες διαστάσεις ανά εικόνα.

Που χρησιμεύουν και γιατί να τα χρησιμοποιήεις

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τον οποίο τα infographics έχουν αποκτήσει τόση πολύ δημοφιλία – είναι διασκεδαστικά, ελκυστικά και πολύ εύκολα στη κοινή χρήση. Επιπλέον, έχουν πολλά οφέλη για όλα τα είδη των content creators, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων, εκπαιδευτικών και ΜΚΟ.

Οι marketers μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα infographics για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα στο site τους, να αυξήσουν το visibility και το brand awareness, βελτιώνοντας παράλληλα το engagement.

Οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί και οι επαγγελματίες που έχουν να κάνουν με εκπαίδευση γενικότερα, μπορούν να χρησιμοποιήσουν infographics για να εξηγήσουν δύσκολες έννοιες ή να αναλύσουν σύνθετες πληροφορίες για να γίνουν πιο κατανοητές.

Οι ΜΚΟ μπορούν να χρησιμοποιήσουν infographics για να διαδώσουν την ευαισθητοποίηση σχετικά με ένα πρόβλημα ή ένα κοινωνικό ζήτημα.
Ας δούμε ένα παράδειγμα από μια έρευνα της WWF σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας, που δημοσιεύτηκε τον Οκτώβριο του 2020.

Πώς να δημιουργήσεις ένα Infographic

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δημιουργήσει κανείς ένα Infographic. Ο πιο συνηθισμένος είναι να χρησιμοποιηθεί κάποιο δωρεάν ή επί πληρωμή εργαλείο το οποίο επιτρέπει τη δημιουργία infographics μέσα από έτοιμα templates τα οποία ο χρήστης μπορεί να επεξεργαστεί.

Επίσης, αν κάποιος έχει γνώσεις γύρω από web design, μπορεί να δημιουργήσει τα δικά του infographics χρησιμοποιώντας συνήθως τη βοήθεια από έτοιμες συλλογές με εικονίδια και γραφήματα.

Σε αυτό το άρθρο, θα υποθέσουμε ότι έχουμε απέναντί μας έναν χρήστη χωρίς γνώσεις πάνω στο web design, οπότε παρακάτω θα παρουσιάσουμε μερικά εργαλεία για να κατασκευάσεις τα δικά σου infographics χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.

#1 Canva
Τιμή: Δωρεάν.
Αξίζει γιατί: Το δωρεάν πλάνο είναι more than fine για απλά infographics. Παρέχει ωστόσο περισσότερες δυνατότητες επί πληρωμή για τους πιο απαιτητικούς.
Το Canva είναι ένα από τα πιο γνωστά εργαλεία δημιουργίας infographics στην αγορά. Έιναι αρκετά εύκολο, έχει πολλές δυνατότητες και πολλές επιλογές ως προς τη σχεδίαση infographics -και όχι μόνο.

#2 Venngage
Τιμή: Δωρεάν για μαθητές/φοιτητές, επί πληρωμή για τους υπόλοιπους.
Αξίζει γιατί: Περιέχει μια μεγάλη συλλογή από ιδέες για έμπνευση που ανανεώνεται καθημερινά.
Το Venngage είναι ένα εργαλείο που θυμίζει αρκετά το Canva. Διαθέτει αρκετά templates για reports, posters, promotions και infographics. Επίσης, προσφέρει μια συλλογή με premium templates για να επιλέξεις για projects που είναι πιο απαιτητικά.

#3 Piktochart
Τιμή: Δωρεάν.
Αξίζει γιατί: Προσφέρει step-by-step tutorials, κάτι που το κάνει ιδανικό για starters.
Το Piktochart είναι άλλη μια καλή επιλογή για να δημιουργήσεις διαφορετικού τύπου infographics. Μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε διάφορα formats για posters, reports και infographics. Επίσης, φημίζεται για τα αναλυτικά tutorials του, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν αυτούς που ξεκινούν τώρα με το σχεδιασμό infographics.

#3 Easel.ly
Τιμή: Δωρένα και επί πληρωμή με το Pro Account που ξεκινάει στα $4/μήνα.
Αξίζει γιατί: Προσφέρει ένα δωρεάν design sanbox που μπορείς να πειραματιστείς χωρίς καν να εγγραφείς στην υπηρεσία.
Το easel.ly είναι ένα τίμιο εργαλείο για όσους θέλουν να δημιουργήσουν infographics. Διαθέτει τα δικά του templates χωρισμένα ανά κατηγορία. Μπορεί να μην είναι τόσο εξελιγμένο όσο τα προαναφερθέντα εργαλεία, αλλά σίγουρα μπορεί να αποτελέσει μια καλή εναλλακτική για όσους θέλουν να εξερευνήσουν templates διαφορετικά από τα συνηθισμένα.

#5 Visme

Τιμή: Free και επί πληρωμή.
Αξίζει γιατί: Μπορείς να δημιουργήσεις interactive infographics με links, animations και popups.
Το Visme έχει γράψει και αυτό αρκετά χιλιόμετρα στην αγορά των online tools για infographics. Είναι πιο πολύ focused στους marketers, ενώ προσφέρει μια πληθώρια από media τα οποία μπορείς να χρησιμοποιήσεις για την κατασκευή infographics, όπως τα popups.

Ποιοι τύποι Infographics υπάρχουν

Σίγουρα, δεν είναι όλα τα infographics ίδια και δεν προορίζονται όλα για τον ίδιο σκοπό.
Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι infographics που ταιριάζουν σε διαφορετική περίσταση, κλάδο και ανάγκες.

Γενικά, τα infographics χρησιμοποιούνται για έναν ή περισσότερους από τους ακόλουθους λόγους:

Illustrating data: Παρουσίαση στατιστικών, γεγονότων και αριθμών χρησιμοποιώντας charts, graphs και άλλων γραφικών εργαλείων.

Complex subjects: Απλοποίηση σύνθετων θεμάτων. Εξήγησε δύσκολες έννοιες με τη βοήθεια εικονγραφήσεων και άλλων οπτικών ενδείξεων.

Comparison drawings: Σύγκριση οπτική δύο ή περισσότερων προϊόντων, υπηρεσιών, χαρακτηριστικών ή brands.

Awareness creation: Χρήση infographics κυρίως για ενημέρωση και brand awareness γύρω από κάποιον συγκεκριμένο σκοπό.
Larger content synopsis: Μπορείς να συνοψίσεις περιεχόμενο σε λίγες μόνο σελίδες, από blog posts και videos μέχρι reports και αναλύσεων.

Tips και best practices για Infographics

Τώρα που γνωρίζεις τους διαφορετικούς τύπους infographics που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, αλλά και τα εργαλεία για να το πετύχεις, ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις ακόμα καλύτερα και ελκυστικά infographics.

#1 Δημιούργησε κάτι αυθεντικό

Υπάρχουν εκατομμύρια infographics εκεί έξω, αυτή είναι η αλήθεια.
Αν θες να δημιουργήσεις κάτι που θα τραβήξει την προσοχή, θα πρέπει αυτό το κάτι να είναι μοναδικό και ξεχωριστό.
Ενδεχομένως, να χρειαστεί να κάνεις λίγη έρευνα πριν δημιουργήσεις το δικό σου infographic. Μάθε τι είδους θέματα απασχολούν το κοινό σου και ποιες είναι οι πιθανές ερωτήσεις τις οποίες μπορείς να απαντήσεις. Αναζήτησε στο web για να δεις εάν υπάρχουν ενδιαφέροντα γραφήματα πάνω στο θέμα που θες να παρουσιάσεις.
Εάν το θέμα αυτό έχει ήδη καλυφθεί στο παρελθόν, αλλά εξακολουθείς να θέλεις να δημιουργήσεις ένα infographic γι’αυτό, φρόντισε να το κάνεις μέσα από τη δική σου ματιά.

#2 Γνώρισε το κοινό που απευθύνεσαι

Το πιο σημαντικό κομμάτι που πρέπει να αφιερώσεις χρόνο πριν δημιουργήσεις ένα infographic είναι να γνωρίσεις τα χαρακτηριστικά του κοινού που θα απευθυνθείς.
Αφιέρωσε λίγο χρόνο στο να κατανοήσεις το είδος των θεμάτων που του αρέσει. Πρέπει επίσης να γνωρίζεις τον τόνο και το ύφος που λειτουργεί καλύτερα με το κοινό σου, καθώς αυτά αποτελούν βασικό συστατικό του infographic σου.
Πρέπει επίσης να γνωρίζεις τα social media που χρησιμοποιούνται περισσότερο από το κοινό σου, ώστε να μπορείς να δημιουργήσεις ένα infographic που είναι βελτιστοποιημένο για να αποδίδει καλύτερα σε αυτές τις πλατφόρμες.

#3 Δώσε βάση στα χρώματα και στις γραμματοσειρές

Τα χρώματα επηρεάζουν τη ψυχολογία μας, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το marketing βασίζεται στα χρώματα, τους συνδυασμούς τους και τη δομή μιας παρουσίασης μέσα από αυτά για να επηρεάσουν τον δέκτη.
Εάν το infographic σου δεν χρησιμοποιεί χρώματα και γραμματοσειρές που έχουν απήχηση στο κοινό σου ή ζωντανεύουν το περιεχόμενο, μπορεί αυτό να μην ξεχωρίσει.
Υπάρχουν αρκετές έρευνες εκεί έξω που μπορείς να αναζητήσεις γύρω από τα χρώματα, τις γραμματοσειρές και πώς αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το μέγιστο αποτέλεσμα.

#4 Συνδύασε το κείμενο με εικονίδια και illustrations

Το υπερβολικό κείμενο μπορεί να κάνει ένα infographic να φαίνεται βαρετό και κουραστικό στο μάτι.
Βεβαιώσου ότι χρησιμοποιείς περισσότερα οπτικά στοιχεία και όσο το δυνατόν λιγότερο ‘ορφανό’ κείμενο μπορείς. Ένας τρόπος για να το πετύχεις αυτό είναι να αντικαταστήσεις ή να συμπληρώσεις υπότιτλους, ετικέτες, λεζάντες και άλλα στοιχεία κειμένου στο infographic σου με εικόνες και γραφικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα παρακάτω.

#5 Πρόσθεσε διαδραστικότητα

Εάν θέλεις πραγματικά να κάνεις το infographic σου να ξεχωρίσει, σκέψου να πας ένα βήμα παραπέρα και να χρησιμοποιήσεις και διαδραστικά -αντί για μόνο στατικά- στοιχεία.
Χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο όπως το Visme, μπορείς να προσθέσεις κινούμενα στοιχεία στο infographic σου, να εισάγεις links και κουμπιά με δυνατότητα για κλικ, ακόμη και να προσθέσεις hover effects.
Πηγή: grow-digital.gr