Δημιουργία ιστοσελίδας

Γιατί μια επιχείρηση χρειάζεται ιστοσελίδα;

 

Εάν ρωτήσετε τον ιδιοκτήτη οποιασδήποτε εταιρείας, «γιατί η εταιρεία σας χρειάζεται μια ιστοσελίδα», το πιο πιθανό, δεν θα πάρετε κάποια συγκεκριμένη απάντηση. Στην καλύτερη περίπτωση, θα ακούσετε γενικά λόγια, ότι το Ίντερνετ δίνει κύρος και είναι στη μόδα, ότι το μέλλον είναι στο Διαδίκτυο... Όμως, μια εταιρική ιστοσελίδα είναι ένα πολυλειτουργικό business-εργαλείο. Η ιστοσελίδα μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη διάφορων στόχων, ο κάθε ένας από τους οποίους είναι πολύ σημαντικός για μια επιτυχημένη επιχείρηση.

Ο στόχος, τον οποίο κυνηγούν όλες οι εταιρείες, μικρές ή μεγαλύτερες, σε όποιον κλάδο και αν δραστηριοποιούνται, είναι ένας. Η απόκτηση εισοδήματος. Για την επίτευξη του στόχου, χρησιμοποιούνται διάφορα επιχειρηματικά μοντέλα. Και το εταιρικό web-site αποτελεί, το πιο ολοκληρωμένο. Η ιστοσελίδα πριν φτάσει στην ολοκλήρωση του βασικού της στόχου, βοηθάει επίσης στην επίτευξη των πέντε ενδιάμεσων στόχων.

  • Δημιουργία της εικόνας (Image)

Η εικόνα μιας επιτυχημένης σύγχρονης εταιρείας (πχ ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού κέντρου) δεν νοείται χωρίς μια εταιρική ιστοσελίδα. Και μάλιστα, αυτή πρέπει να είναι όχι μια απλή Home page σε κάποιο δωρεάν hosting. Τέτοια λύση δημιουργεί την αντίστροφη επίδραση. Για περισσότερους ανθρώπους η εταιρεία, η ιστοσελίδα, της οποίας φιλοξενείται σε δωρεάν hosting, αμέσως φαίνεται μικρή και αναγκασμένη να εξοικονομεί το κάθε ευρώ.

Αντίθετα, δεν είναι καθόλου απαραίτητο να δημιουργήσετε μια φοβερή ιστοσελίδα με flash-animation η ένα μεγάλο portal. Αυτό που σας χρειάζεται είναι ένα όχι μεγάλο site με πληροφορίες για την εταιρεία, τις υπηρεσίες της, τα στοιχεία επικοινωνίας και πρόταση για συνεργασία (τι κάνει αυτή η εταιρεία, τι θέλει να σας προσφέρει). Πρέπει όμως να διαθέτει όνομα χώρου (Domain name) και να φιλοξενείται σε κάποιο σοβαρό Server (Hosting).

Άλλο ένα "image" εργαλείο μπορούν να γίνουν οι διαφημιστικές εκστρατείες, που διεξάγονται με την συμμετοχή της ιστοσελίδας. Μπορούν, π.χ., να διεξάγονται διάφορες δραστηριότητες όπως έρευνες, κλήρωση των δώρων, και όλες οι πληροφορίες να καταχωρούνται στο web-site. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εταιρείες, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες των οποίων προσανατολίζονται σε νεανικό κοινό .

  • Η αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές

Μια ιστοσελίδα είναι μια πολύ καλή δυνατότητα για αμφίπλευρη επικοινωνία με τους δυνητικούς πελάτες. Πράγματι, στην ιστοσελίδα μπορεί να γίνει η λεπτομερής περιγραφή των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, των νέων παραλαβών κ.τ.λ. Θα πρέπει να συμφωνήσετε, ότι για να γίνει αυτό με την βοήθεια άλλων μέσων, είναι πιο δύσκολο και ακριβότερο.

Αλλά δεν είναι αυτό το πιο σημαντικό. Πολύ πιο σημαντικό είναι, ότι με την βοήθεια της ιστοσελίδας μπορούν να παρθούν τα σχόλια των καταναλωτών για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες. Συμφωνήστε, ότι ελάχιστοι θα γράφουν γράμματα η θα παίρνουν τηλέφωνο στην εταιρεία. Οι περισσότεροι επισκέπτες σας εύκολα θα αφήσουν τα σχόλιά τους στο site της εταιρείας γιατί αυτό δεν θα πάρει πολύ χρόνο και δεν απαιτεί επιπλέον έξοδα.

Εκτός από αυτό, η ιστοσελίδα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την διεξαγωγή διάφορων εμπορικών ερευνών και δημοσκοπήσεων, οι οποίες είναι απαραίτητες για την στρατηγική ανάπτυξης της επιχείρησης.

  • Αλληλεπίδραση με τους συνεργάτες

Η επιτυχημένη συνεργασία είναι η απαραίτητη προϋπόθεση της επιτυχημένης δουλειάς. Για αυτό η αναζήτηση των επιχειρήσεων, που θέλουν να συνεργαστούν με τη δική σας είναι πολύ σημαντική κατεύθυνση της δραστηριότητας.

Η εταιρική ιστοσελίδα μπορεί όχι μόνο να αυξήσει την αποδοτικότητα αυτής της δουλειάς, αλλά και να ελαχιστοποιήσει το κόστος της. Ειδικά αυτό ισχύει αναφορικά στους δυνητικούς συνεργάτες από άλλες πόλεις και, μερικές φορές, και από άλλες χώρες. Πράγματι, όλες οι πληροφορίες για την επιχείρηση και την προτεινόμενη συνεργασία βρίσκονται στο Διαδίκτυο, όπου είναι προσβάσιμες από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου.

Οπότε είναι αρκετό, και πάλι μέσω του Διαδικτύου, να βρεθούν επιχειρήσεις, οι οποίες ασχολούνται με συναφείς δραστηριότητες και μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να γίνει επικοινωνία με την διοίκησή τους. Και μάλιστα, είναι μεγάλη και η πιθανότητα, ότι κάποιος θα βρει και το δικό σας site και θα προτείνει την συνεργασία με αμοιβαίο συμφέρον (affiliate marketing).

Η εταιρική ιστοσελίδα μπορεί να βοηθήσει όχι μόνο στην ανεύρεση των συνεργατών, αλλά και στην επικοινωνία με τους ήδη υπάρχοντες. Έτσι, για παράδειγμα, σε αυτήν μπορούν να δημοσιεύονται οι πληροφορίες, που προορίζονται για τους συνεργάτες. Αυτός είναι ο πιο γρήγορος, βολικός και φθηνός τρόπος, από ότι η αποστολή των ίδιων δεδομένων με φαξ η το συνηθισμένο ταχυδρομείο.

Μπορεί να γίνει, όμως, και κάτι περισσότερο και να οργανωθεί με βάση το εταιρικό site ένα σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών. Για παράδειγμα, για μια εταιρεία, η οποία κάνει πωλήσεις χονδρικής, μπορεί να γίνει αυτόματη δημιουργία των τιμοκαταλόγων για τους μεταπωλητές με βάση τα στοιχεία των λογιστικών εγγράφων.

  • Οργάνωση πωλήσεων

Δεν ξέρω εάν σήμερα συμφέρει οικονομικά να ξεκινήσει κανείς ένα ηλεκτρονικό κατάστημα "από μηδέν" ή μια πλατφόρμα τηλεκατάρτισης.. Όμως είναι τελείως διαφορετική η περίπτωση, όταν το κάνει μια εταιρεία, η οποία ήδη δραστηριοποιείται στον χώρο των πωλήσεων ή αντίστοιχα στον χώρο της εκπαίδευσης.

Σε αυτή την περίπτωση οι αρχικές δαπάνες είναι ελάχιστες, αφού ήδη υπάρχουν επαφές με τους προμηθευτές, το γραφείο, την αποθήκη, τους σπουδαστές κ.α. Το μόνο που χρειάζεται, είναι να δημιουργηθεί η ίδια η ιστοσελίδα και πιθανόν να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό. Και τότε το ίντερνετ-κατάστημα μπορεί να φέρει εισόδημα, ίσως όχι πολύ μεγάλο στην αρχή, αλλά κάτι είναι. Πόσο μάλλον που το Διαδίκτυο θα βοηθήσει να αυξηθεί η κίνηση του προϊόντος και η αναγνωρισιμότητα της εταιρείας στους δυνητικούς πελάτες.

Παρεμπιπτόντως, μια εταιρική ιστοσελίδα μπορεί να συμβάλει στην αύξηση των πελατών και για οργανισμούς, που παρέχουν διάφορες υπηρεσίες. Για παράδειγμα, για έναν κινηματογράφο αυτό θα μπορούσε να είναι η κράτηση των εισιτηρίων, για τα κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής – κλείσιμο ραντεβού για συγκεκριμένη ώρα κ.τ.λ.

  • Αλληλεπίδραση μέσα στην εταιρεία

Όταν η επιχείρηση έχει μόνο ένα γραφείο, όλη η αλληλεπίδραση μεταξύ των υπαλλήλων και η εσωτερική κίνηση των εγγράφων μπορούν να βασιστούν στο τοπικό δίκτυο. Εάν όμως η επιχείρηση έχει ένα η περισσότερα υποκαταστήματα, τα οποία βρίσκονται σε διάφορες τοποθεσίες, πως μπορεί να οργανωθεί αποδοτικά η αλληλεπίδραση ανάμεσα σε όλα τα τμήματα; Η απάντηση μπορεί να είναι μόνο μια: με την βοήθεια του ίντερνετ. Πιο συγκεκριμένα, με τη βοήθεια του εταιρικού site, στο οποίο θα βρίσκονται όλες οι απαιτούμενες πληροφορίες υπό ένα σύστημα ασφαλείας φυσικά.

Ωραία λοιπόν, βεβαιωθήκατε ότι το εταιρικό site είναι πραγματικά ένα βολικό και πολυλειτουργικό εργαλείο; Φυσικά, για να μπορεί αυτό να χρησιμοποιηθεί αποδοτικά χρειάζονται πραγματικοί ειδικοί και αρκετή εμπειρία. Όμως, εάν δεν δοκιμάσεις, ποτέ δεν θα μάθεις. Έτσι δεν είναι; Πάντως εγώ είμαι αυτής της γνώμης! Γι' αυτό η πρώτη απόφαση, η απόφαση για δημιουργία της εταιρικής ιστοσελίδας, είναι η πιο δύσκολη και η πιο σημαντική.

Γιατί να φτιάξω ιστοσελίδα αφού έχω δωρεάν σελίδα στο facebook;

Σας παραθέτω ορισμένους από τους λόγους για τους οποίους  η κατασκευή ιστοσελίδας facebook δεν είναι αρκετή:

Ένας καταναλωτής όταν ψάχνει μια πληροφορία για κάποια συγκεκριμένη εταιρεία ή προϊόν (πχ. Μαθήματα Αγγλικών Ενηλίκων) το πρώτο πράγμα που θα κάνει είναι η αναζήτηση στην Google. Εκεί θα κοιτάξει για ένα το εταιρικό website και όχι η μια σελίδα στο facebook. Νομίζω πως στον καταναλωτή παίζει μεγάλο ρόλο η εταιρική παρουσία και αν υπάρχει μια σελίδα μόνο στο facebook αυτό χαλάει την σωστή επαγγελματική εικόνα που πρέπει να δίνει η εταιρεία. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με εταιρίες που χρησιμοποιούν ως εταιρικό mail το gmail ή ακόμα χειρότερα το hotmail.gr σε business cards ενώ έχουν website με δικό τους domain name και μπορούν πολύ εύκολα να αποκτήσουν ένα mail της μορφής kasapidis@interactive-education.gr.

 Ένα καλοφτιαγμένο εταιρικό website φανερώνει επαγγελματισμό και δείχνει στους επισκέπτες ότι η εταιρεία παίρνει την δουλειά στα σοβαρά.

  •  Δεν είναι όλοι στο facebook. Ναι, όσο και αν σας φαίνεται απίστευτο δεν έχουν οι πάντες λογαριασμό στο facebook.
  •  Στο Facebook, η σελίδα και το οποιοδήποτε περιεχόμενο υπάρχει σε αυτήν, ανήκει αποκλειστικά στο facebook το οποίο μπορεί ανά πάσα στιγμή να την κατεβάσει ή να την σβήσει χωρίς να δώσει καμία αναφορά. Τι θα σημαίνει αυτό μετά για την επιχείρηση; Το domain name, το website και το περιεχόμενο πρέπει να ανήκουν αποκλειστικά στην εταιρεία και όχι σε κάποιον τρίτο. Το Facebook δεν υπήρχε καν στον χάρτη πριν 10 χρόνια. Πως μπορεί κάποιος να είναι σίγουρος ότι το facebook θα είναι εκεί την επόμενη δεκαετία? Ας θυμηθούμε τι λέγαμε λίγα χρόνια πριν για το My space, και πιο πριν για την Yahoo κτλ. Το εταιρικό website όπως και να’ χει θα είναι εκεί.
  •  Στο facebook υπάρχουν πολλές διαφημίσεις. Αυτές δεν μπορείς να τις ελέγξεις. Πράγμα που σημαίνει ότι εκεί μπορεί να διαφημίζετε ο ανταγωνιστής σου. Στο εταιρικό website αυτό πολύ απλά δεν μπορεί να συμβεί.
  •  Έστω ότι υπάρχει μια εταιρεία που τώρα ξεκινάει (start up), χρειάζεται χρηματοδότηση, και έχει μόνο ένα facebook page. Θα πάρει ποτέ χρηματοδότησή; Θα τους πάρει ποτέ κανείς στα σοβαρά;
  • Τα στατιστικά στοιχεία σας επιτρέπουν, σαν ιδιοκτήτη της επιχείρησης, να βελτιώσετε την προωθητική σας στρατηγική και ταυτόχρονα την ίδια σας την επιχείρηση. Τα Google Analytics και τα διάφορα αντίστοιχα προγράμματα δίνουν αξιόλογα στοιχεία για τους επισκέπτες ενός εταιρικού website και βοηθούν ώστε να βγουν κάποια πολύ χρήσιμα συμπεράσματα. Τα Facebook Insights έχουν ακόμα πολύ δρόμο για να μπορέσουν να φτάσουν την χρηστικότητα των Google Analytics.
  • Πιθανόν να γνωρίζετε τι είναι το search engine optimization (SEO). Στο δικό σας εταιρικό website έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε τις λέξεις κλειδιά που θα στοχεύσετε, έτσι ώστε να σας βρίσκουν εν δυνάμει  πελάτες, καθώς και να κάνετε τις απαραίτητες ενέργειες για να πετύχετε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.  Στα κοινωνικά δίκτυα δεν έχετε αυτή τη δυνατότητα!

Αυτοί είναι μερικοί από τους εκατοντάδες λόγους για τους οποίους μια εταιρεία που σέβεται αυτό που κάνει χρειάζεται και κατασκευή website.

Η παρουσία στα social media είναι απαραίτητη έτσι ώστε να συμπληρώνει το marketing mix αλλά μια εταιρεία δεν μπορεί να σταθεί με αξιώσεις έχοντας απλά μια fan page στο facebook.

Μέσω των Social Media μια εταιρεία μπορεί να ενισχύει την αναγνωρισιμότητα της χτίζοντας μια πολύ δυνατή αφοσιωμένη κοινότητα αλλά το επιδιωκόμενο  αποτέλεσμα είναι να οδηγεί περισσότερο traffic ή πωλήσεις ή leads στο εταιρικό website.

Αυτό λοιπόν που πρέπει πραγματικά να κάνει μια εταιρεία είναι να προωθεί το brand της μέσα από όλα τα διαθέσιμα κανάλια (website, Facebook, Twitter, αλλά social media sites, blog, Affiliate κτλ) ενισχύοντας έτσι την εικόνα της και αυξάνοντας τις πωλήσεις της. Ο συνδετικός κρίκος σε όλα τα κανάλια πρέπει να είναι το εταιρικό website ενώ όλα τα κανάλια πρέπει να είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους και να λειτουργούν αρμονικά.

Θα μπορούσε λοιπόν μια επιχείρηση σήμερα να στηρίζει τη διαδικτυακή της παρουσία μόνο στα κοινωνικά δίκτυα και να μη χρησιμοποιεί ένα εταιρικό website? Η απάντηση είναι ναι… Άλλα θα έκανε μεγάλο λάθος. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο διαφήμισης και προώθησης της επιχείρησης σας, αλλά δε μπορούν να αντικαταστήσουν το εταιρικό website. Φυσικά και πρέπει να χρησιμοποιείτε τα κοινωνικά δίκτυα, αλλά μόνο σαν μέρος της ολοκληρωμένης προωθητικής σας στρατηγικής.

Για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των χρηστών του διαδικτύου, θα πρέπει να δείξετε ότι σας ενδιαφέρει να τους προσφέρετε μια ολοκληρωμένη εμπειρία, κάτι που δεν μπορεί αν επιτευχθεί μόνο με την χρήση των κοινωνικών δικτύων. Τα κοινωνικά δίκτυα θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για να στέλνουν επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας, όπου θα μπορείτε να τους πληροφορήσετε ή να τους βοηθήσετε ώστε να προχωρήσουν σε κάποια αγορά. Να γίνουν δηλαδή από επισκέπτες, πελάτες.

Blog ή ιστοσελίδα;

Για να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση πρέπει πρώτα να δούμε τον σκοπό μιας ιστοσελίδας ή ενός blog. Τι θέλει να πετύχει. Θέλει να έχει μια απλή παρουσία στο internet, θέλει να κάνει γνωστές τις υπηρεσίες του, θέλει να πουλήσει μέσω internet; Αν προσδιορίσουμε τον σκοπό τότε μπορούμε να πούμε τι είναι καλύτερα να έχουμε. Blog ή ιστοσελίδα.

Καταρχήν ας διευκρινίσουμε ποια είναι η διαφορά ενός blog και μιας ιστοσελίδας. Τεχνικά καμία! Η διαφορά έγκειται στον τρόπο που διαχειρίζεσαι και προωθείς το περιεχόμενο ( κείμενο, φωτογραφίες, βίντεο, έγγραφα κ.τ.λ). Ας το δούμε πιο αναλυτικά:

Σκοπός μιας ιστοσελίδας (website)

Να προβάλει, να ενημερώσει και να προωθήσει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της εταιρείας ή του ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας. Να δείξει στον επισκέπτη τα πλεονεκτήματα των υπηρεσιών ή των προϊόντων και να κάνει τον επισκέπτη να αγοράσει απο την ιστοσελίδα εφόσον αυτό είναι εφικτό.

Σε γενικές γραμμές να παρέχει στον επισκέπτη μια πλήρη ενημέρωση για τις υπηρεσίες/προϊόντα που θέλει να προωθήσει ( κείμενο, φωτογραφίες βίντεο κ.α) αλλά και την εταιρεία που κρύβεται πίσω απο μια ιστοσελίδα. Κάτι που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κάνει η εταιρεία με το τηλέφωνο με φαξ ή με ένα email.

Σκοπός ενός Blog.

Ο σκοπός ενός blog είναι κάπως διαφορετικός. Ο κύριος σκοπός του δεν είναι να ενημερώνει για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της ιστοσελίδας και να πουλάει online ( αν και τίποτα δεν το απαγορεύει αυτό) αλλά να δίνει στους επισκέπτες ενδιαφέρον και χρήσιμο περιεχόμενο. Να δίνει πληροφορίες και συμβουλές να βοηθάει και να κατευθύνει τον επισκέπτη για το πως θα χρησιμοποιήσει καλύτερα τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που βλέπει στην ιστοσελίδα. Αν μπορεί να προβάλει τις εμπειρίες πελατών που χρησιμοποιήσαν αυτές τις υπηρεσίες. Γενικά να δώσει δωρεάν περιεχόμενο χρήσιμες πληροφορίες όχι μόνο για την ιστοσελίδα, αλλά γενικά για τον κλάδο του και να βοηθάει τον επισκέπτη δίνοντας του αυτές τις πολύτιμες πληροφορίες να πάρει πιο αντικειμενικά μια απόφαση. Να του δώσει μια εμπειρία χρήσης.

Να τον κάνει δηλαδή να αισθανθεί σαν να έχει ήδη αγοράσει την υπηρεσία ή το προϊόν!

Ενα blog στο οποίο ανεβαίνει συχνά χρήσιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο σχετικά με τις υπηρεσίες που παρέχει είναι μια ζωντανή ιστοσελίδα (website). Ανανεώνεται συχνά με νέα άρθρα, συμβουλές, εμπειρίες και βοηθήματα σχετικά με αυτό που προσφέρει. Καλεί δηλαδή τον χρήστη να επισκεφτεί το blog ξανά και ξανά, να κάνει εγγραφή, ή να αποθηκεύσει το blog στα αγαπημένα του, για να διαβάσει αυτό το ενδιαφέρον και χρήσιμο περιεχόμενο. Επικοινωνεί πολύ καλύτερα με τον χρήστη, από μια ιστοσελίδα όπου παρουσιάζονται τα προϊόντα και οι υπηρεσίας της εταιρείας. Προετοιμάζει και ζεσταίνει τον χρήστη με το δωρεάν περιεχόμενο που του δίνει ώστε να κάνει πολύ πιο εύκολη την απόφασή του να αγοράσει απο την ιστοσελίδα.

Ενα blog στο οποίο θα ανεβαίνει συχνά περιεχόμενο το οποίο θα είναι χρήσιμο και θα βοηθάει τους επισκέπτες να μάθουν πολύ περισσότερα απο μια απλή παρουσίαση των προϊόντων ή υπηρεσιών της ιστοσελίδας σου, μπορεί να γίνει το κύριο κανάλι πώλησης στο internet. Ταυτόχρονα είναι και το πιο δύσκολο κομμάτι. Θα πρέπει να δώσεις δωρεάν πληροφορίες αλλά και κάποιες υπηρεσίες, οι οποίες είναι χρήσιμες και βοηθούν τους επισκέπτες σου να βρουν λύση στα προβλήματα που ενδεχομένως έχουν.

Η δημιουργία και διατήρηση ενός επαγγελματικού blog πρέπει να είναι μια full time job. Θέλει να ξέρεις πολύ καλά τον τομέα σου, για να δίνεις μυστικά και συμβουλές που βοηθάνε τον κόσμο, να έχεις πωλησιακές ικανότητες, (πρέπει να ξέρεις να γράφεις κείμενο που πουλάει) να ξέρεις απο τεχνικές marketing για να μπορείς να προωθήσεις το ενδιαφέρον περιεχόμενο σου. Και ναι, αν γίνει σωστά μπορεί να σου αποφέρει χρήματα. Υπάρχουν ελληνικά blog που γράφουν πραγματικά μόνο ενδιαφέρον περιεχόμενο και τραβούν χιλιάδες επισκέπτες τον μήνα. Μερικές υπερβαίνουν το εκατομμύριο.

Το θέμα είναι τι κάνεις με όλους αυτούς τους επισκέπτες. Πως αξιοποιείς αυτή την μεγάλη επισκεψιμότητα που χτίστηκε με πολύ κόπο και ατελείωτες ώρες πίσω απο έναν υπολογιστή. Ξέρω blogs που το αξιοποιούν με πολύ καλά αποτελέσματα και ζουν απο αυτή την δραστηριότητα, αλλά ξέρω και άλλα που δεν βγάζουν ούτε.. φράγκο!

Έγκειται στον διαχειριστή του blog ή της ιστοσελίδας κατά πόσο θα αφιερώσει χρόνο και θα έχει την υπομονή, να ψάξει να βρει τις λύσεις που ψάχνουν οι επισκέπτες του blog του. Να τους συμβουλέψει και να τους βοηθήσει πραγματικά να βρουν αυτό που ψάχνουν. Για μένα ένα blog ή μια ιστοσελίδα δεν διαφέρει σε τίποτα από μια επιχείρηση στον πραγματικό κόσμο, αν θέλει να βγάλει λεφτά μέσα απο αυτήν. Και έτσι πρέπει να την δει. Είναι μια επιχείρηση στο internet και μάλιστα με πολύ μικρό κόστος. Είναι μια ευκαιρία που δίνεται σε όλους που διαθέτουν τον χρόνο και την υπομονή να επιχειρήσουν με κόστος που δεν ξεπερνάει το μηνιαίο πάγιο μιας απλής τηλεφωνικής σύνδεσης.

Έχοντας λοιπόν υπόψη τα παραπάνω δεν μπορείς να μην τα έχεις και τα δύο (blog και ιστοσελίδα). Δεν μπορείς να έχεις μόνο ένα blog γιατί έτσι δεν θα μπορείς να προβάλεις επαρκώς τις υπηρεσίες σου. Και δεν μπορείς να έχεις μόνο μια ιστοσελίδα γιατί δεν θα μπορείς να δώσεις αυτή την εμπειρία χρήσης, αυτό το ζέσταμα που χρειάζεται ο επισκέπτης πριν αγοράσει. Ο συνδυασμός και των δύο φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Συνδύασε λοιπόν την προετοιμασία και το ζέσταμα των επισκεπτών σου στο blog, μαζί με την ωραία καθαρή και αναλυτική παρουσίαση των προϊόντων ή υπηρεσιών της ιστοσελίδας σου για να δεις να σου ανοίγεται ένα νέο κανάλι πώλησης στον κόσμο του internet!

Γιατί ο καλύτερος τρόπος για να προωθήσει κάποιος οτιδήποτε στο internet είναι ο συνδυασμός ενός blog και μιας ιστοσελίδας. Έχει τα βέλτιστα αποτελέσματα γιατί συνδυάζει διαφορετικές τεχνικές προώθησης και marketing. Ρίξτε μια ματιά στις μεγαλύτερες ιστοσελίδες. Ελλάδα και εξωτερικό. Σχεδόν όλες οι μεγάλες ιστοσελίδες απο χιλιάδες μέχρι εκατομμύρια επισκέπτες έχουν τμήμα Blog.

Γιατί το 80% των ιστοσελίδων αποτυγχάνει;

Κάθε μέρα εκατομμύρια νέες ιστοσελίδες και σελίδες στο ίντερνετ προστίθενται στον παγκόσμιο ιστό με ένα ρυθμό που είναι αδύνατον κάποιος να παρακολουθήσει και να αφομοιώσει, και όμως το 80% και άνω αυτών των σελίδων είναι καταδικασμένες από κατασκευής τους να αποτύχουν ή αλλιώς να μείνουν στην αφάνεια.

Ποια ιστοσελίδα θεωρείται αποτυχημένη; Εξ ορισμού αποτυχημένη ιστοσελίδα είναι αυτή που δεν έχει καθόλου κίνηση στο ίντερνετ και καμία χρησιμότητα. Επομένως δεν αποφέρει κανένα λειτουργικό έσοδο στον ιδιοκτήτη της.

Το φιλί του θανάτου για μια ιστοσελίδα είναι να έχει ελάχιστη ή και καθόλου επισκεψιμότητα. Τότε πλέον είναι αργά και είναι καταδικασμένη να σβήσει. Είτε θα την παρατήσει ο απαγοητευμένος ιδιοκτήτης της, είτε θα είναι ασύμφορη η λειτουργία της.

Γιατί το 80% των ιδιοκτητών μιας ιστοσελίδας ζητάει βοήθεια από έναν ειδικό αφού έχουνε φτιάξει ιστοσελίδα;

Γιατί νόμιζαν ότι είναι απλό, ότι είναι εύκολο, αλλά δεν κατάλαβαν ότι η ιστοσελίδα σήμερα είναι μια ηλεκτρονική επιχείρηση. Το ίντερνετ σήμερα έχει όλα τα κατάλληλα εργαλεία για να πετύχει κάποιος και να βγάλει όχι μόνο πολλά χρήματα από αυτό, αλλά και να έχει οικονομική ανεξαρτησία.

Ποια ιστοσελίδα θεωρείται πετυχημένη;

Μια ιστοσελίδα θεωρείται πετυχημένη όταν πληροί τους παρακάτω τρεις κανόνες:

1. Είναι κερδοφόρα

2. Έχει επισκεψιμότητα

3. Χρειάζεται ελάχιστη υποστήριξη, part-time για να συνεχίσει να είναι προσοδοφόρα.

Εάν έχετε φτιάξει μια ιστοσελίδα ή σκοπεύετε να δημιουργήσετε μία και θέλετε αυτή να δει το κατώφλι της επιτυχίας, τότε θα πρέπει να βρείτε έναν τρόπο αυτή να αποδώσει καρπούς. Το ίντερνετ είναι όπως και ο επιχειρηματικός στίβος ένας μαραθώνιος και χρειάζεται πολύ κόπο και πολύ χρόνο στην αρχή για να αρχίσει η ιστοσελίδα σας να αποδίδει.

Πώς θα ξεκινήσω την ιστοσελίδα μου;

Θα πρέπει στην ουσία να έχετε σχεδιάσει στο χαρτί ένα πλάνο για το πως περίπου θα θέλατε να είναι η ιστοσελίδα σας. Αυτό λέγεται ...επιστημονικά πλάνο μάρκετινγκ και θα πρέπει να είναι κάθε ενέργεια του επιστημονικά τεκμηριωμένη. Για παράδειγμα:

  • Η θέση των σελίδων στο μενού σας θα πρέπει να παίζει κάποιο ρόλο.
  • Τα χρώματα θα πρέπει να παίζουν κάποιο άλλο ρόλο καθώς και οι εφαρμογές που θα χρησιμοποιήσετε. Άσκοπη χρήση εφαρμογών, και άσκοπα πράγματα στον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας σας ρίχνουν στη Google ενώ παράλληλα αυξάνουν δραματικά το κόστος και την κατασκευή.
  • Μην παραβλέψετε την ύπαρξη αναλυτικού χάρτη για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας ειδικά όταν πρόκειται για μεγάλο έργο. Θα γλιτώσετε από πιθανές αστοχίες και λάθη που θα σας εξουθενώσουν οικονομικά και ψυχολογικά.

Πόσο θα μου στοιχίσει;

Και τώρα φτάνουμε στο θέμα κόστος της ιστοσελίδας. Μπορείτε να βρείτε στο ίνερνετ προσφορές για κατασκευή ιστοσελίδων για να πάρετε μια εικόνα. Οι τιμές είναι ενδεικτικές και δεν αποτελούν τον μέσο όρο ή τον δείκτη της αγοράς.

  • Άμα απευθυνθείτε σε μεγάλες εταιρείες σίγουρα το κόστος για την κατασκευή ιστοσελίδας θα είναι πολλαπλάσιο από αυτό που πραγματικά μπορεί να σας κοστίσει αν επιλέξετε έναν ελεύθερο επαγγελματία.
  • Άμα απευθυνθείτε όμως και σε έναν φοιτητή πληροφορικής, το κόστος θα είναι πολύ μικρότερο, όμως το website που θα πάρετε δεν θα είναι αυτό που θα θέλατε.

Σε γενικές γραμμές το κόστος κατασκευής ποικίλει και έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Συνήθως εξαρτάται από τις απαιτήσεις του πελάτη.

Στο κόστος κατασκευής περιλαμβάνονται όλα τα παρακάτω:

  • Το μέγεθος και ο αριθμός των σελίδων.
  • Η φιλοξενία και το όνομα.
  • Η πολυπλοκότητα των εφαρμογών και τα plugins που έχει πάνω της η βάση δεδομένων της ιστοσελίδας σας.
  • Το γραφικό περιβάλλον και το Theme που θα χρησιμοποιηθεί.
  • Το ταλέντο και η εμπειρία των κατασκευαστών.
  • Το κόστος τρίτων υπηρεσιών όπως email list.
  • Το μάρκετινγκ του website σας.
  • Η δημιουργία περιεχομένου και το SEO, η συγγραφή κειμένων και πολλά άλλα.
  • Οι βελτιώσεις και διορθώσεις της ιστοσελίδας σας.
  • Αν θα προσθέσετε e-shop, elearning μαθήματα κλπ

Άμα θέλω να κάνω ανακατασκευή της ιστοσελίδας μου;

Τίποτα δεν κρατάει για πάντα και όλα έχουν ημερομηνία λήξης σήμερα. Τα αυτοκίνητα παλιώνουν, η τεχνολογία αλλάζει και μια παλιά και απαρχαιωμένη ιστοσελίδα δεν βοηθάει κανέναν ούτε τους πελάτες σας για να βρουν αυτό που θέλουν στο ίντερνετ, αλλά ούτε και την επιχείρηση σας που μάλλον δυσφημίζεται από ένα παλιό site.

Η ανακατασκευή ή η κατασκευή εκ νέου μιας ιστοσελίδας που θα είναι φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική ανάγκη και θα πρέπει να την κάνετε άμεσα. Επίσης η ιστοσελίδας θα πρέπει να προσαρμόζεται σε όλες τις φορητές συσκευές καθώς τις χρησιμοποιούν όλοι σχεδόν οι χρήστες. Άμα δεν έχετε χρόνο να ανανεώσετε και να προωθήσετε όπως πρέπει την ιστοσελίδα σας, θα πρέπει να το αναθέσετε αυτό σε κάποιον εξωτερικό συνεργάτη.

Να ξέρετε ότι κανένας δεν θέλει να επισκέπτεται μια στατική ιστοσελίδα που δεν ανανεώνεται ποτέ και που δεν είναι επικαιροποιημένη με τη σημερινή πραγματικότητα.

Επίσης τις ιστοσελίδες που δεν ανανεώνονται τακτικά δεν τις αγαπάνε και οι μηχανές αναζήτησης και δεν τις επισκέπτονται και οι αράχνες τις Google ( Google Spiders) έτσι δεν ταξινομείται το περιεχόμενο τους και δεν ανεβαίνουν σε κατάταξη συγκριτικά με άλλες δυναμικές ιστοσελίδες.

Υπολογίστε ότι για να έχετε ένα καλό και λειτουργικό website όπου θα μπορέσετε να βγάλετε λεφτά από αυτό θα χρειαστείτε πάνω από 700€. Άμα τα τσιγγουνευτείτε ή δεν τα έχετε τότε η ιστοσελίδα σας δεν θα είναι ολοκληρωμένη και δεν θα φέρει αποτελέσματα.

Συμπέρασμα:

  • Πρίν ξεκινήσετε τη δημιουργία της ιστοσελίδας σας προσπαθήστε να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις:
  • Ποιοι είναι οι επιχειρηματικοί μου στόχοι; 
  • Χρειάζομαι ένα Website;
  • Πως θα με βοηθήσει το website να πετύχω τους επιχειρηματικούς μου στόχους;
  • Ποιο είναι το κοινό μου και τι ψάχνουν στο ίντερνετ;
  • Τι όφελος έχει κάποιος για να επισκεφτεί το website μου;
  • Μπορώ να ανταπεξέλθω στο κόστος;
  • Μήπως είναι καλύτερα να προσπαθήσω να βελτιώσω το παλιό μου site;
  • Ποιος θα δημιουργήσει το περιεχόμενο και θα γράψει τα κείμενα;
  • Ποιος θα ανανεώνει το website μου;
  • Πως θα φέρω περισσότερους επισκέπτες στο website μου;
  • Πώς θα ξέρω ότι το website μου είναι πετυχημένο;

Τελικά , μπορεί η κατασκευή του νέου σας website να είναι πολύ απλή και φυσική υπόθεση, μπορεί όμως και να μετατραπεί σε έναν εφιάλτη που να μην έχει ούτε αρχή ούτε τέλος. Για να αποφύγετε όλη την ταλαιπωρία θα πρέπει να απευθυνθείτε στους ειδικούς και να μην αφήσετε τίποτα στην τύχη. Το μόνο που δεν θα σας βοηθήσει στο ξεκίνημα σας στο ίντερνετ είναι η αφελής πεποίθηση ότι είναι εύκολο να πετύχετε και ότι δεν χρειάζεται δουλειά.

Η άγνοια δεν δικαιολογείται και προσωπικά πιστεύω ότι το μυστικό της επιτυχίας πίσω από κάθε πετυχημένο website είναι η εμπειρία και η σκληρή δουλειά!

Πηγές:

https://e-coach.gr/ - https://artonweb.gr/ - https://www.makemyweb.gr/ - http://www.jws.gr/

 

CMS
Προηγούμενο άρθρο
CMS