Έννοια της ομαδικής εργασίας (τι είναι, έννοια και ορισμός)


Τι είναι η ομαδική εργασία;

  • Η ομαδική εργασία είναι η ολοκληρωμένη προσπάθεια μιας ομάδας ανθρώπων για την εκτέλεση ενός έργου.
  • Η ομαδική εργασία συνεπάγεται τον συντονισμό 2 με περισσότερους ανθρώπους προσανατολισμένους για την επίτευξη κοινών στόχων. Κάθε μέλος πρέπει να συνεισφέρει στην εκτέλεση μέρους της εργασίας.
  • Το όνομα της ομαδικής εργασίας προέκυψε μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Σήμερα, είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος εργασίας που παρέχει διάφορες απόψεις και χρησιμεύει για την αποτελεσματικότερη επίλυση συγκρούσεων που προκύπτουν στον οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό τομέα.

Χαρακτηριστικά της ομαδικής εργασίας
Η ομαδική εργασία περιλαμβάνει τη συγκέντρωση πολλών προσωπικοτήτων για την εκτέλεση ενός έργου ή στόχου. Υπό αυτήν την έννοια, η εργασία ως ομάδα είναι μια προσπάθεια όλων των μελών της ομάδας.
Προκειμένου η ομαδική εργασία να είναι ευχάριστη και αποτελεσματική, οι ομάδες εργασίας πρέπει να λάβουν υπόψη ορισμένα σημεία που θα βοηθήσουν τα χαρακτηριστικά που εμποδίζουν τη δυναμική της ομάδας να ακυρωθεί.

Ορισμός των στόχων
Η ομαδική εργασία είναι ένας τρόπος εκτέλεσης έργων ή επίτευξης συγκεκριμένων στόχων. Υπό αυτήν την έννοια, ο ορισμός των στόχων, όπως σε κάθε έργο, πρέπει να είναι γνωστός εκ των προτέρων από όλα τα μέλη που θα απαρτίζουν την ομάδα εργασίας.

Διαίρεση καθηκόντων
Όταν αρχίζετε να εργάζεστε σε ομάδες, συνιστάται να ορίσετε με σαφήνεια την κατανομή των καθηκόντων. Η ανάθεση καθηκόντων γίνεται γενικά από κοινού. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης των στόχων του έργου, κάθε ένα από τα μέλη θα είναι σε θέση να γνωρίζει στους τομείς στους οποίους μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικοί ή να προσφέρουν καλύτερη συμβολή.

Χρονολόγιο
Όταν υπάρχουν πολλά υπεύθυνα άτομα σε ένα έργο, είναι απαραίτητο να υπάρχει διαχείριση χρόνου έργου για τον συντονισμό του ρυθμού κάθε μέλους. Το πρόγραμμα έχει αυτήν τη λειτουργία.
Με αυτόν τον τρόπο, παρά το γεγονός ότι τα καθήκοντα χωρίζονται μεταξύ πολλών, οι προθεσμίες θα επιτρέψουν στα κομμάτια να συγκεντρωθούν και να συζητήσουν πιθανά προβλήματα ή ιδέες.

Επικοινωνία
Η επικοινωνία σε οποιαδήποτε κοινωνική σχέση είναι απαραίτητη για να είναι αρμονική. Η πίεση εργασίας μπορεί να κάνει τις σχέσεις μεταξύ των ομοτίμων πιο δύσκολες.
Όταν εργάζεστε ομαδικά, τα κανάλια και οι μορφές επικοινωνίας πρέπει να είναι καλά καθιερωμένες. Η κατεύθυνση ορισμένων πληροφοριών είναι επίσης απαραίτητη, ώστε η επικοινωνία να είναι ρευστή και να μην εμποδίζει το έργο άλλων.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ομαδικής εργασίας
Όλες οι δυναμικές της ομάδας έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους. Σε γενικές γραμμές, μπορούμε να πούμε ότι προωθεί τη δημιουργικότητα, φυσικά παρακινεί, αποκεντρώνει τις λειτουργίες μεταξύ των μελών της ομάδας, ανταλλάσσει ελεύθερα εμπειρίες και γνώσεις και βελτιστοποιεί το χρόνο και τη γνώση καθενός από τα μέλη.
Ομοίως, υπάρχουν τα μειονεκτήματα της ομαδικής εργασίας, όπως: απόσπαση της προσοχής μεταξύ των μελών της ομάδας, συγκρούσεις μεταξύ των μελών, δύσκολες προσωπικότητες ή αθέμιτη κατανομή καθηκόντων.
Το σημαντικό πράγμα για την ομαδική εργασία είναι ότι όλα τα μέλη είναι υπεύθυνα για το έργο. Ότι υπάρχει καλό επίπεδο συντονισμού, αρμονίας, αλληλεγγύης, κατανόησης και καλών σχέσεων μεταξύ των μελών.
Έννοια της εργασίας (τι είναι, έννοια και ορισμός).

Πηγή: https://gr.encyclopedia-titanica.com/

Σημ.: Το κείμενο είναι τμήμα του σεμιναρίου Project Management 101