Αληθινές ιστορίες ανθρώπων που γύρισαν σελίδα χωρίς να διαγράψουν όσα έχτισαν.
Το Personal Rebranding, που στα ελληνικά σημαίνει επαναπροσδιορισμός της προσωπικής εικόνας, είναι η διαδικασία αναμόρφωσης μας και της παρουσίας μας στο κοινό. Περιλαμβάνει την δημιουργία μιας σαφούς και συνεπούς νέας προσωπικής ταυτότητας που αντικατοπτρίζει τις δεξιότητες, τις εμπειρίες, τις αξίες και το νέο όραμα μας.
Είναι ένα δυναμικό εργαλείο για τους επαγγελματίες και τους ανθρώπους γενικά, που επιθυμούν να αλλάξουν την εικόνα που υπάρχει στο μυαλό των άλλων ή να μεταδώσουν μια πιο ακριβή και επίκαιρη εκδοχή του εαυτού τους.
Διαβάζω εδώ για το Personal Branding
Γιατί μπορείς να αλλάξεις δουλειά χωρίς να αλλάξεις τον εαυτό σου. Αλλά αν παράλληλα αλλάξεις τον τρόπο που σε βλέπουν, τότε αλλάζεις τα πάντα. Αυτό είναι το Personal Rebranding.
Όταν λοιπόν το βιογραφικό σου λέει “λογίστρια”, αλλά εσύ νιώθεις “σύμβουλος επιχειρήσεων”, ήρθε η ώρα για Personal Rebranding.
Αλλά ας ξεκινήσουμε από την αρχή...
1. Ξεκαθάρισε το "Γιατί"
2. Προσδιόρισε την καινούρια σου "θέση"
Πού θέλεις να τοποθετηθείς;
Ποια είναι τα νέα keywords σου;
Πώς θα σε θυμάται κάποιος σε μία φράση;
Παλιά Ταυτότητα vs Νέα Ταυτότητα
3. Update σε όλα τα σημεία επαφής
4. Χτίσε νέα αφήγηση (storytelling)
5. Δείξε το νέο σου πρόσωπο στη δράση
Bonus Tip
Μην φοβάσαι να "σβήσεις" το παλιό – η συνοχή είναι πιο σημαντική απ' την ποσότητα
Πες το και στους φίλους σου – είναι οι πρώτοι σου ambassadors
Προσοχή όμως...
1. Ποια είναι τα βασικά λάθη στο personal rebranding που πρέπει να αποφύγουμε;
Λάθος | Γιατί είναι πρόβλημα; | Πώς να το αποφύγεις; |
Ασάφεια στο μήνυμα. | Ο κόσμος δεν καταλαβαίνει τι κάνεις τώρα. | Γράψε μια ξεκάθαρη περιγραφή του νέου σου ρόλου. |
Δεν "αποχαιρετάς" το παλιό. | Φαίνεται σαν μπάλωμα, όχι σαν νέα στρατηγική κίνηση. | Εξήγησε την εξέλιξη – δείξε τη σύνδεση. |
Καμία απόδειξη αλλαγής. | "Λες" ότι είσαι κάτι άλλο, αλλά δεν φαίνεται πουθενά. | Δείξε projects, περιεχόμενο, reviews κ.λπ. |
Απροετοίμαστο LinkedIn / bio | Μένουν παλιές πληροφορίες και μπλέκουν το κοινό. | Κάνε έλεγχο σε όλα τα σημεία της επαφής σου. |
Προσπαθείς να τα έχεις όλα. | Μπερδεμένο brand, δεν ξεχωρίζεις. | Εστίασε σε 1-2 βασικούς ρόλους ή ιδιότητες. |
2. Πώς να εξηγούμε την "παλιά καριέρα" χωρίς να φαίνεται ασύνδετη;
Το κλειδί είναι η αφήγηση. Δεν πετάς την παλιά σου εμπειρία – τη χρησιμοποιείς.
Πρακτικές στρατηγικές:
"Ως γραμματέας, ανέπτυξα εξαιρετικές οργανωτικές δεξιότητες – τώρα τις εφαρμόζω ως virtual assistant."
"Ήμουν εκπαιδευτικός για 10 χρόνια. Σήμερα βοηθώ άλλους να αλλάξουν καριέρα, χρησιμοποιώντας τις ίδιες αρχές μάθησης και υποστήριξης."
“Αξιοποιώντας την εμπειρία μου από…”
“Το πάθος μου για το Χ με οδήγησε στο Υ…”
“Ένιωσα την ανάγκη να μεταφέρω τη γνώση μου σε νέο πλαίσιο…”
Σύντομα παραδείγματα / mini success stories
Λοιπόν;
Μήπως ήρθε η ώρα να επανασυστηθείς; Η εμπειρία σου δεν είναι παρελθόν – είναι θεμέλιο για το επόμενο σου βήμα.
Θυμήσου: δεν ξεκινάς από το μηδέν. Ξεκινάς από το “έχω ήδη δώσει πολλά”. Κάνε το προσωπικό σου rebranding. Ο κόσμος χρειάζεται αυτό που είσαι – με νέα λέξη.
Αν ένιωσες ότι ήρθε η ώρα για αλλαγή, δεν χρειάζεσαι νέο τίτλο. Χρειάζεσαι νέα στρατηγική. Και τώρα ξέρεις από πού να ξεκινήσεις.
Μαρία Ζάππα-Κασαπίδη