Η παρουσία σου στο Internet

Η παρουσία σου στο Internet

Η παρουσία σου στο Internet, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επαγγελματική επιβίωση στον 21ο αιώνα!

’’Στον 21ο αιώνα θα υπάρχουν δυο ειδών επιχειρήσεις: Αυτές με παρουσία στο Internet και αυτές που θα έχουν βάλει ΛΟΥΚΕΤΟ! “ Bill Gates, Ιδρυτής της Microsoft

Bill Gates! Μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του περασμένου και του τρέχοντος αιώνα! Ένας μυστηριώδης τύπος που τα «βρόντηξε» από το Πανεπιστήμιο που φοιτούσε επειδή λέει, δεν είχαν και πολλά να του μάθουν! Όσο υπερβολικό κι αν είναι το παραπάνω, ο κύριος Gates έβλεπε τον κόσμο με διαφορετικό τρόπο ... η αντίληψη αυτή είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός κολοσσού που λέγεται Microsoft! Ένα μοντέλο επιχείρησης που ο κόσμος δεν είχε δει ποτέ πριν. Οι καθηγητές του Πανεπιστημίου που φοίτησε για λίγο ο κύριος Gates, έχουν σίγουρα πολλά να μάθουν από αυτόν ... όπως και όλοι οι έμποροι υπηρεσιών ή προϊόντων του πλανήτη.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για τη μικρή σου επιχείρηση;

Αν είσαι λοιπόν επιχειρηματίας, καταστηματάρχης ή επαγγελματίας σε οποιοδήποτε τομέα, η παρουσία σου στο Internet είναι τόσο απαραίτητη για την επιβίωση της επιχείρησής σου, όσο και το τηλέφωνο! Δεν μπορείς να κάνεις διαφορετικά διότι οι ανταγωνιστές σου το κάνουν ή θα το κάνουν σύντομα. Σκέψου σε παρακαλώ για λίγο τη διαδικασία που ένας πελάτης σου αποφασίζει να παραγγείλει κάτι από σένα. Πριν από την παραγγελία δίνεις πληροφορίες στους ενδιαφερόμενους για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Έτσι δεν είναι; Αν ναι, η πρώτη σου επαφή με τους ενδιαφερόμενους έγινε με κάποιους από τους παρακάτω τρόπους:

• Με σύσταση από άλλο ικανοποιημένο πελάτη ή γνωστό σου.
• Με μικρές αγγελίες
• Με επαγγελματική κάρτα
• Με διαφήμιση στις εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο ή τηλεόραση
• Τηλεφωνικά ή με αποστολή ενημερωτικών δελτίων
• Με διανομή εντύπων ή ταχυδρομική αποστολή διαφημιστικού υλικού
• Με προσωπική επίσκεψη

Αυτοί οι ενδιαφερόμενοι για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου θα αγοράσουν κάτι από σένα μόνο αν πειστούν ότι αυτό που προσφέρεις αξίζει ΠΑΡΑΠΑΝΩ από τα χρήματα που θα πληρώσουν. Για να καταλήξουν σε αγοραστική απόφαση οι άνθρωποι αυτοί χρειάζονται πληροφορίες. Οι πληροφορίες αυτές αφορούν τις τιμές, τη διάρκεια, την ποιότητα, τα εξωτερικά χαρακτηριστικά κτλ. που σχετίζονται με την υπηρεσία ή το προϊόν που εμπορεύεσαι. Συμπεριλαμβάνουν επίσης την εμπειρία σου και τις ικανότητες σου να παράγεις επαρκώς τη συγκεκριμένη υπηρεσία ή τα προϊόντα σου. Θα πρέπει να θεωρηθεί υπηρεσία και η ικανότητά σου να δείξεις την αποτελεσματική χρήση των προϊόντων που πουλάς, ακόμη και αν δεν τα παράγεις ο ίδιος.

Τι θα πρέπει να κάνει ο επιχειρηματίας για να κερδίζει χρήματα από μένα;

Να ζητήσει το όνομά μου. Τη διεύθυνσή μου. Το τηλέφωνό μου. Την ηλεκτρονική μου διεύθυνση ... και να μου δώσει την επαγγελματική του κάρτα που περιέχει τη διεύθυνση των ιστοσελίδων του στο διαδίκτυο (INTERNET). Οι ιστοσελίδες αυτές θα περιείχαν τα προϊόντα του καταστήματος, με φωτογραφίες, τιμές, τεχνικά χαρακτηριστικά και πάνω από όλα τα ΟΦΕΛΗ που θα αποκομίσω από τη χρήση τους. Τις ώρες που είναι ανοικτά. Τα είδη που ίσως έχει κατά αποκλειστικότητα. Αν προσφέρει κατ’ οίκον παράδοση. Πιθανές προσφορές και εκπτώσεις που κάνει το κατάστημα κατά καιρούς. Και ακόμη τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που κάνουν οι ενδιαφερόμενοι για τέτοια προϊόντα. Ποιο είναι λοιπόν το πρόβλημα του καταστήματος που δεν έχει παρουσία στο Internet; Είναι ότι κινδυνεύει να χάσει ένα καλό πελάτη. Και μάλιστα ο πελάτης μπορεί να έχει μια πολύ μεγάλη λίστα γνωριμιών που είναι και αυτοί χρήστες παρόμοιων προϊόντων.

Και γιατί η επιχείρηση κινδυνεύει να με χάσει; Διότι ο τρόπος ζωής που έχω επιλέξει δεν μου επιτρέπει άσκοπη σπατάλη αυτού του πολύτιμου αγαθού που λέγεται χρόνος. Και φαντάζομαι ότι οι άνθρωποι στις μεγαλουπόλεις έχουν το ίδιο ακριβώς πρόβλημα που δημιουργούν οι αποστάσεις και ο έντονος τρόπος ζωής. Την ίδια ακριβώς συμπεριφορά έχουν και σχεδόν όλοι οι κατά τα άλλα καλοί επαγγελματίες που μου προσφέρουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Με υποχρεώνουν να πάω με τα πόδια να τους βρω. Να τους βρω όταν αυτοί θέλουν. Τις ώρες καταστημάτων. Τότε που εγώ δεν μπορώ! Και μάλιστα ξοδεύουν και το δικό τους χρόνο άσκοπα για να με ενημερώσουν για πράγματα που θα μπορούσαν να γίνουν και χωρίς τη δική τους συμμετοχή και την προσωπική παρουσία. Μόνο με τις ιστοσελίδες τους!

Γιατί σας χρειάζεται μια επαγγελματική Ιστοσελίδα (web page);

Στην επαγγελματική σας ζωή θέλετε να έχετε σοβαρότητα και αξιοπιστία. Όταν δίνετε την κάρτα σας σε κάποιον πελάτη, σίγουρα γράφετε επάνω το τηλέφωνό σας και ίσως την ταχυδρομική σας διεύθυνση. Το τηλέφωνό σας το απαντάτε οι ίδιοι ή ενδεχομένως η γραμματεία της εταιρείας σας. Αυτός ο τρόπος επικοινωνίας έχει τα εξής μειονεκτήματα:

1. Δεν είναι διαθέσιμος όλες τις ώρες. Πολύ συχνά λείπετε ή μιλάτε στην άλλη γραμμή, ή απλά έχετε τελειώσει με τις δουλειές σας και φύγατε από το γραφείο.
2. Δεν έχει αρκετή αξιοπιστία. Μπορεί αυτός που σηκώνει το τηλέφωνο να ξεχάσει να αναφέρει κάποια λεπτομέρεια ή να μην είναι αρκετά ευγενικός εξ αιτίας της κούρασης της ημέρας.
3. Κουράζει. Σας έχει τύχει να σας τηλεφωνούν 10 πελάτες για το ίδιο πράγμα ή ένας πελάτης να σας κρατάει στο τηλέφωνο για πολύ ώρα;

Όταν αποκτήσετε την δική σας ιστοσελίδα θα μπορέσετε να αναφέρετε εκεί με κάθε λεπτομέρεια τις υπηρεσίες που προσφέρετε, τους λόγους που σας κάνουν καλύτερους από τους ανταγωνιστές σας, το κόστος των υπηρεσιών σας και ότι άλλο θέλετε. Μπορείτε να δέχεστε μηνύματα με e-mail και να έχετε μια ειδική σελίδα όπου θα έχετε προβλέψει απαντήσεις στις ερωτήσεις που σας κάνουν πιο συχνά οι πελάτες σας. Το φαξ και ο αυτόματος τηλεφωνητής είναι καλά μέσα για να δέχεστε μηνύματα όμως δεν μπορούν να απαντήσουν!

Τα οφέλη που έχει η επιχείρησή σου από μια τέτοια παρουσίαση

• Είσαι πάντα ανοιχτά! 24 ώρες την ημέρα, 7 μέρες την εβδομάδα, 12 μήνες τον χρόνο!
• Οι ενδιαφερόμενοι πελάτες μπορούν να σε βρίσκουν ανά πάσα στιγμή την ώρα που αυτοί θέλουν ή μπορούν.
• Κάνεις οικονομία Χρόνου. Ενημερώνεις τους επισκέπτες σου για τα οφέλη των υπηρεσιών ή των προϊόντων σου χωρίς να δίνεις τον δικό σου χρόνο ... και μάλιστα αυτή η ενημέρωση γίνεται πολύ πιο επαγγελματικά διότι την προετοιμάζεις χωρίς πίεση, στον ελεύθερό σου χρόνο. Επιπροσθέτως, δεν χάνεις το χρόνο σου με αυτούς που δεν είναι έτοιμοι να αγοράσουν ακόμη.
• Κάνεις οικονομία χρήματος. Μειώνεις τα έξοδα σε αμοιβές πωλητών που διαφορετικά θα έπρεπε να έχεις για να ενημερώνουν τους ενδιαφερόμενους ... ή τους απλά περίεργους.
• Δημιουργείς εκτενή παρουσίαση των προϊόντων σου, αφού δεν χρησιμοποιείς έντυπους καταλόγους. Φαντάσου τι εφιάλτης θα ήταν για τη διεύθυνση του μαγαζιού που πουλάει αξεσουάρ και ανταλλακτικά μοτοσικλετών να ανανεώνει συνεχώς τον κατάλογό του για χιλιάδες είδη! Στο Διαδίκτυο αυτό όμως είναι εφικτό με ελάχιστο σχετικά κόστος ... και σώζεις και μερικά δένδρα!
• Έχεις τον πελάτη σου αποκλειστικά δικό σου χωρίς κάτι να αποσπά την προσοχή του! Είναι πολύ χαρακτηριστικά τα λόγια της Carol Wallace, μιας πραγματικής expert στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην «prodigy.com»: «Πουθενά αλλού δεν μπορείς να τραβήξεις τόσο πολύ την προσοχή από ένα πελάτη, από ότι στο διαδίκτυο. Τα χέρια του βρίσκονται στο πληκτρολόγιο και τα μάτια του στην οθόνη. Σε έχει προεπιλέξει και θέλει να μάθει για σένα. Δεν υπάρχουν πιο ιδεώδεις συνθήκες για πώληση».
• Δίνεις επιλογή ενημέρωσης στους πελάτες που απεχθάνονται τους πωλητές. Κτίζεις σχέση εμπιστοσύνης Επικοινωνείς αμφίδρομα με τους επισκέπτες σου και κτίζεις τα πιο δυνατά θεμέλια για κάθε επιχείρηση: Την εμπιστοσύνη του πελάτη!
• Αυξάνεις την γεωγραφική εμβέλεια της επιχείρησής σου! Επεκτείνεσαι σε Πανελλήνια κλίμακα! Και ακόμη σε παγκόσμια βάση μη ξεχνάς ότι η πλειοψηφία των πελατών των Ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων είναι αλλοδαποί! Και τώρα πια σε μια ενιαία αγορά το κοινό νόμισμα κάνει τις Ελληνικές επιχειρήσεις πόλο έλξης για τους Ευρωπαίους καταναλωτές που μπορούν να συγκρίνουν τιμές σε όμοια προϊόντα. ... και το πιο σημαντικό;
• Εκτοπίζεις από την αγορά τους τεμπέληδες ανταγωνιστές σου οι οποίοι περιμένουν να βρέξει ο ουρανός λεφτά χωρίς να κουνήσουν το μικρό τους δακτυλάκι, που δεν θέλουν και ούτε μπορούν να καταλάβουν πώς θα ωφελήσουν τους πελάτες τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Εσύ όμως θα πράξεις διαφορετικά. Έτσι δεν είναι;

Δυο τελευταία λόγια

Βλέπεις αγαπητέ συνάδελφε από τον τρόπο που κινούμαι και εγώ το πόσο σημαντική θεωρώ την διαφήμιση στο Internet για την επιβίωση της μικρής Ελληνικής επιχείρησης. Το σημαντικότερο μειονέκτημα, που ήταν το κόστος, δεν υπάρχει πια. Οι τιμές πέφτουν συνεχώς και ο οποιοσδήποτε μπορεί να στείλει το δικό του ηλεκτρονικό μήνυμα ακόμα και με λίγα ευρώ ή και καθόλου. Το μεγαλύτερο εμπόδιο στη χρήση αυτού του πανίσχυρου επιχειρηματικού εργαλείου είναι η «ΤΕΧΝΟΦΟΒΙΑ» του μικροεπαγγελματία. Όποιος καταφέρει να τη νικήσει θα κερδίσει πολλαπλά οφέλη.

Πηγή: Ηλεκτρονικό Περιοδικό "e-Κέρδος"

Διαφήμιση στο Internet
Προηγούμενο άρθρο
Διαφήμιση στο Internet
Και όμως έχεις χρόνο!
Επόμενο άρθρο
Και όμως έχεις χρόνο!