Τι σκέφτονται οι HR Managers όταν κοιτούν το προφίλ σας;

Τι λένε για σένα οι λογαριαασμοί σου στα Social Media;

Όταν κάνετε αίτηση σε μια εταιρεία οι HR manager εξετάζουν το βιογραφικό σας για να δουν την εμπειρία σας, τις δεξιότητές σας, την προσωπικότητά σας και αν ταιριάζετε με την κουλτούρα της εταιρείας. Και για να το πετύχουν αυτό αναζητούν πληροφορίες κατ αρχήν στην Google. Ξέρετε βέβαια ότι ό,τι δημοσιεύετε στον ιστό, είτε είναι προσωπικό είτε είναι επαγγελματικό, είναι κρίσιμο για την τη δημόσια εικόνα σας και μπορεί να παίξει σπουδαίο ρόλο στο αν θα προσληφθείτε ή όχι.  

Δείτε τι απάντησαν δύο HR managers στην ερώτηση πόσο επηρεάζει την απόφασή τους η δημόσια εικόνα σας.

1. Τα αποτελέσματα της έρευνας στην Google μπορεί να καθοριστικά για την πρόσληψή σας. Νομίζετε ότι τα αστεία σχόλια που γράφετε αργά τη νύχτα στο Quora ή τα σχόλια σας σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης ή blog δεν τα βλέπει κανείς; Ξανασκεφτείτε το γιατί δεν ξέρετε τι θα εμφανιστεί αν κάποιος κάνει αναζήτηση με το όνομά σας!

«Η αναζήτηση για κάποιον υποψήφιο στην Google είναι ο πιο γρήγορος τρόπος να βρεις πληροφορίες γι’ αυτόν. Από τα project στα οποία συμμετείχε μέχρι τα σχόλια που έκανε σε διάφορα άρθρα σε κάποια blogs.»
Γι’ αυτό γκουγλάρετε πρώτα εσείς και δείτε τι εμφανίζεται. Μπορείτε πάντα να πάτε και να διαγράψετε τα σχόλια (προσωπικά ή επαγγελματικά) που θεωρείτε ότι θα σας στερήσουν κάποια θέση. Να έχετε κατά νου ότι κάποιο θετικό σας σχόλιο μπορεί να κάνει κάποιον manager να θέλει να μάθει περισσότερα για σας.

Από την άλλη πολιτικά, θρησκευτικά ή ακόμα και ποδοσφαιρικά σχόλια μπορεί να τον κάνουν να σκεφτεί ότι δεν ταιριάζετε στην κουλτούρα της εταιρείας του. Αν θέλετε πραγματικά να εντυπωσιαστεί από τα αποτελέσματα που θα βρει για σας, τότε μια ιστοσελίδα ή ένα blog σχετικό με τη δουλειά σας είναι ότι πρέπει. Είναι ακόμα καλύτερο και από τις πληροφορίες που θα βρει κάποιος για εσάς στο LinkedIn.

Φυσικά θα πρέπει να ξεκινήσετε με ένα domain name που θα έχει το όνομά σας για να το δείχνει η Google. Το δικό μου είναι www.kasapidi.com και αν κάποιος με αναζητήσει είναι το πρώτο αποτέλεσμα που θα βρει.

«Όταν ένας υποψήφιος αφιερώνει χρόνο για να δημιουργήσει το δικό του χώρο στο ίντερνετ, σου λέει κάτι γι’ αυτόν. Αυτός που ψάχνει και γράφει άρθρα για τη δουλειά του φαίνεται ότι ενδιαφέρεται γι αυτό που κάνει.»

2. LinkedIn: το επόμενο βήμα στην έρευνα για τον υποψήφιο. Αν ο HR manager βρήκε κάτι ενδιαφέρον στην Google το επόμενο βήμα του είναι να ψάξει σε μια επαγγελματική πλατφόρμα δικτύωσης όπως είναι το LinkedIn.

“H εξειδίκευση δείχνει την επαγγελματική αξία ενός υποψηφίου και αυτό είναι δύσκολο να το δεις σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης γιατί οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τη σωστή χρήση τους. Η πλατφόρμα είναι σε μερικά σημεία δύσχρηστη, αλλά παρ’ όλα αυτά παραμένει υψηλά σαν πηγή πληροφόρησης καθώς περιέχει πολύ υλικό για την επαγγελματική ζωή κάποιου. Το ολοκληρωμένο και ενημερωμένο προφίλ μπορεί να τραβήξει την προσοχή μου. Ένα προφίλ φτιαγμένο πριν χρόνια και χωρίς όλα τα στοιχεία συμπληρωμένα ή χωρίς ενημέρωση σίγουρα θα με κάνει να προχωρήσω στον επόμενο υποψήφιο.»

Για περισσότερα credits φροντίστε να «ακολουθήσετε» τους leaders στον τομέα σας ή τις εταιρείες που ηγούνται στην αγορά σας και σας ενδιαφέρουν. Διαβάζοντας και διαμοιράζοντας άρθρα και νέα όλων αυτών δείχνει την ενασχόληση σας με τον τομέα.

3. Τα Social Media σας δείχνουν αν ταιριάζετε στην κουλτούρα της εταιρείας που σας ενδιαφέρει. Όπως το LinkedIn, έτσι και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το  Facebook, το Instagram, το Pinterest, το Twitter ή ακόμα και το Spotify λένε ιστορίες για σας!

Πολλοί HR managers ξεκινούν από το Facebook και το Instagram και περιμένουν να δουν αναρτήσεις από άρθρα του τομέα σας,  quotes και φωτογραφίες από την καθημερινότητα σας με την οικογένεια ή τους φίλους σας. «Αν εντοπίσω κάτι ενδιαφέρον δεν θα διστάσω να καλέσω τον υποψήφιο να γίνει μέλος στο group μου, κάτι που φυσικά δεν θα κάνω αν βρω πράγματα που δεν θα μου αρέσουν στο προφίλ του, ή αν σκεφτώ ότι αυτά που βρήκα δεν ταιριάζουν με την κουλτούρα μας. Πολλές φορές ένας υποψήφιος φαίνεται να είναι ο κατάλληλος με βάση την παρουσία του στο Facebook, αλλά μια ματιά στο Instagram του να σε κάνει να αλλάξεις αμέσως γνώμη.»

Άρα για να δημιουργήσετε καλή εντύπωση δεν αρκεί να διορθώσετε μόνο ένα προφίλ σας, αλλά να διορθώσετε τη συνολική σας εμφάνιση στο διαδίκτυο.

«Οι καιροί που ζούμε πολλές φορές μας βάζουν στον πειρασμό να κάνουμε πολιτικά σχόλια. Σας παρακαλώ να το αποφύγετε. Εγώ δεν θα το έκανα ποτέ. Το δικό μου προφίλ έχει συνδέσμους σε άρθρα που αφορούν τη δουλειά μου, quotes θετικής σκέψης και πολλές φωτογραφίες σχετικές με την κλιματική αλλαγή, ένα θέμα που με απασχολεί εκτός εργασίας και δουλεύω πάνω σ’ αυτό εθελοντικά.»

Σε ποιον HR δεν θα άρεσε ένα τέτοιο προφίλ; Εθελοντική εργασία; Wow!

------------

Πρώτη δημοσίευση του άρθρου https://www.themuse.com - Μετάφραση με προσαρμογή Μαρία Ζαππα-Κασαπίδη

Interviewed managers:

Pete Abilla, the founder and hiring manager of education startup Tutors Near Me.

Deborah Sweeney, hiring manager at My Corporation

Octavia Warren Gillmore hiring manager at Creative Juice.